Teater

107318-83
Av någon anledning är de som jag var tillsammans med på Teatern ALLTID ute i sista minuten....(Själv föredrar jag att ALLTID vara i god tid...)

Därför kom de och hämtade mig 10 minuter efter utsatt tid....

Väl på väg på våra HÄRLIGA grusvägar, som nu blivit ÄNNU härligare efter allt regn.....,kör vi på en nyuppkommen sten. Och i hällande regn konstaterar vi att vi har PUNKTERING!!! Yipeeeee!

Eftersom det SPÖREGNAR och är KOLSVART, och eftersom klädvalet inte inbjuder till något däckbyte,  så kör vi vidare i knappt två kilometer till en "granne", som chauffören är bekant med. Det visar sig att de är på väg till en 60-årsfest, men är innehavare av två bilar, varav vi får låna en! Underbara människor!

Så efter ytterligare en fördröjning är vi återigen äntligen på väg.....

Det ÖSER fortfarande ner och parkeringen närmast teatern är således full....Efter lite trixande och ett par rundturer finner vi till slut en parkering ett par kvarter längre bort. Småspringande -i ösregnet-satsar vi på Ingången......

NATURLIGTVIS är vi allra sist! Och föreställningen har redan pågått ett par minuter......(sån´t ÄLSKAR jag....) Våra platser är bland de främsta och det innebär att halva raden dessutom får resa på sig vid vår ankomst.....Vi försöker vara lite "diskreta" och ber lågmält om "ursäkt" på vår väg mellan stolarna....

DÅ säger Kjell Bergqvist HÖGT och TYDLIGT från scenen.....-"INGEN FARA, ingen fara, det är inte NI som är SENA - det är VI som är TIDIGA!!!!!" Varav alla naturligtvis skrattar........(JÄTTE-ROLIGT!!!)

JÄTTE-ROLIGT blev det dock, när vi med andan i halsen till slut fick satt oss ner och verkligen ÅNJÖT föreställningen!

Jag hävdar bestämt att det är två av Sverige´s absolut bästa skådespelare som vi fick nöjet att beskåda igår kväll! Med bitsk samhällsironi och politikerförakt, kritiserade de "Det Svenska" på ett utomordentligt sätt. MYCKET värme och STORA hjärtan gjorde det hela till en RIKTIGT rolig afton!

Jag skrattade faktiskt så att tårarna föll....HÄRLIGT!

Så kommer de till DIN stad...Gå och SE DEM! Jag LOVAR att Du får en trevlig kväll! (Men var ute i god tid.....:)

Trolda - with a GIANT laugh!

Kommentarer
Postat av: cleo

Åh, det låter härligt!

Postat av: Trolda

Det var RIKTIGT trevligt! Kommer den i din närhet...Se den!

Trolda - med glädje!

2006-10-29 @ 15:02:15
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback