Torkade trattkantareller

107318-90
Ja, här ligger de så på tork......En del av dagens skörd.....Mums!

Här kommer som utlovat ett riktigt gott recept på Trattkantarellsoppa!

1 liter färska, eller 2 dl torkade trattkantareller (använder du torkade skall de blötläggas ca 15 min.före)
2 msk grönmögelost
1 msk tomatpure´
1 tsk citronsaft
1,5 dl matlagningsgrädde
1 liter grönsaksbuljong
4 msk vetemjöl
smör
persilja

Fräs svampen i smör. Rör i mjölet. Späd med buljongen.
Tillsätt tomatpure´o ost. Koka i 10 minuter.
Häll i grädde o citronsaft. Strö över persiljan!

Serveras med något gott osötat bröd - gärna hembakt!

Smaklig måltid!

Trolda - in the Kitchen!

Kommentarer
Postat av: cleopethra

Måste ge mig ut i skogen så jag kan prova det här receptet.... :-) Svamp är så GOTT!!!!

Postat av: Fialotta

Åh kantareller som är så gott! Jag har inte plockat kantareller på flera år nu, förr var jag alltid upp till stugan i fjällen på hösten och plockade.

2006-10-30 @ 19:45:08
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Ja, soppan var verkligen UTSÖKT! Och halva nöjet är ju ABSOLUT att plocka dem!

Trolda - Svampjägare!

2006-10-31 @ 05:48:22
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback