Underbar Höst

107318-79

Ibland när man "passerar" i Moder Natur bli man nästan ANDLÖS......

I morse - på väg till arbetet - var jag bara TVUNGEN att stanna till vid en av sjöarna......Stilla, vackert, rofyllt och tid till eftertanke......

Höstens varma färger fyller min själ med vemod, längtan och lust.......Lust till LIVET, längtan till "att bara vara", och vemod till årstidens växlingar - och därmed  "det eviga kretsloppet..."

I sjön befann sig också ett dussin änder.......Samlade, enade och säkert på väg mot det varma SYD!

Min själ vill ROPA, mitt hjärta blir VARMT och jag blir ANDAKTSFULL.......FÖR Naturen, för det vackra.

Trolda - Breathless in Nature!

Kommentarer
Postat av: cleopethra

OOOOOJJJJJ! Det här bilden har jag missat. Så oerhört vackert. Jag förstår att Du blir andlös. Naturen är det vackraste som finns. Andaktsfull är rätt ord. Och vördnadsfull.

Postat av: Trolda

Ja, man blir "liten" i det stora...

Trolda - med andakt!

2006-11-11 @ 18:56:39
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback