Blommor

107318-20 Dagligen ser jag bevis på glädjen det faktiskt är att överräcka någon en Blomsterbukett! Jag ser Köparen och ibland också Mottagaren. Båda är glada över sina gåvor.

Den som GER är glad över GIVANDET! Det är ett sätt att visa uppskattning och varma känslor till någon.
Den som FÅR tar tacksamt EMOT - och känner förhoppningsvis de varma tankarna som följer med blommorna.

Och kanske alltför sällan görs det helt spontant....Men vid de tillfällena blir det ofta alldeles extra uppskattat. Och jag tror på spontana infall.....Absolut! De ger ofta förnyad energi och ett glädjande rus!

Idag har det med all säkerhet skickats Blommor vida världen runt....Det har funnits Givare och det har funnits Mottagare....Och jag tror minsann att de är lika glada båda två!

Trolda - with Flowers!

Kommentarer
Postat av: thomas

Gåvan har alltid två sidor: jag vet vad tacksamhet innebär efter gårdagen. Den står skriven i eldskrift i mitt bibliotek!

Postat av: Cadial

I Thailand, ett av buddhismens starkaste nästen, är folk ocksa glada över att ge (t.ex. allmosor). Det finns dock ytterligare en aspekt pa givandet, och det är att givaren genom gavan försätter sig själv i ett sorts pluskonto: Buddha gillar den som ger, och i nästa liv kanske jag föds till...En rik hoteldirektör i Pataya! Gäller samma eller liknande baktankar även för TROLDAS kundkrets?

2006-10-16 @ 13:22:49
Postat av: Trolda

Trolda ger med Hjärta och Själ - UTAN baktankar...

Trolda - Always....

2006-10-16 @ 13:42:42
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback