Italien

107318-19 Sto studiano l ítaliano!  Mi  chiamo Trolda.

Ja, så har min RESA börjat....Till sydligare breddgrader skall den gå, Italien närmare bestämt!

Med min närvaro idag på "Italienska för Nybörjare" har jag tagit första steget! När den "riktiga", fysiska resan blir av är ännu ej beslutat. Men att den BLIR av, det VET jag!

Jag drömmer om att kunna sätta mig till bords (med de klassiska röd-vita dukarna) och säga -"Buonggiorno, vorrei un bicchiere di vino."

Jag vill strosa på gator och besöka gränder, titta mig nyfiket omkring....Uppleva den italienska atmosfären, njuta och känna dofterna. Vill uppleva Historiken på plats och känna Tiden "stå still".

Detta vill jag - och nu har min resa börjat!

Trolda - Arrivederci!


Kommentarer
Postat av: thomas

de där röd-vita dukarna vid borden lärde jag mig älska i Lissabon och det är kanske jag alltid längtar dit. Nåja, det har ju en viss betydelse att de röda vinerna de serverar vid dessa bord är så goda, så fylliga och ger sådana vackra kvällar.

Postat av: Trolda

Medelhavsområdet är FULLT av lockelser...

Trolda - vinsmakare.

2006-10-02 @ 11:07:03
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback