Konstköp

Min dyre Sambo är just - DYR.....!!! I SJUKDOMENS( vanlig FÖRKYLNING nu alltså...)  anda har han i ledans vånda besökt en konsthandel på nätet....Och "lagt bud för skoj skull.." "För att kolla hur det funkar..." "IFALL det verkligen är nå´t man vill ha..."  PRECIS så sa han....

DÄRFÖR är vi nu ägare till en FRUKTANSVÄRT ful tavla, av en konstnär jag ej namnger (han KAN säkert bättre..), och Sambon är minst sagt YSTER!!!

Jag anser mig själv (och vem gör nu inte det...) som "färgharmonist"...Det skall gärna vara behagliga färger som VÄRMER. Detta är något HELT annat...FÄRGER ÖVERALLT......!!!Och en odefinierbar kvinnokropp är motivet....VÄLDIGT abstrakt målat. Och jag tycker INTE om den!

Men Sambon är nöjd......Och det är ju fint.....Som ett KONSTÄLSKANDE par får man ju acceptera vissa avvikelser....Det är bara att bita ihop! Och nästa gång kanske det blir något som känns mer lustfyllt.....

Trolda - a piece of Art!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback