Möte mellan Människor

Jag har rest Världen vida runt. Har besökt 43 olika länder och mött människor från olika länder och kulturer.
Det är en fantastisk förmån att som liten Homosapiens ha den möjligheten!

Ibland uppstår det samförstånd mellan olika personer. Det är ofta tillfället och situationen som ger möjligheten. Ofta passerar man endast förbi, knappt ens med en blick, och ögonblicket och möjligheten är förbi.... Möjligheten att MÖTAS, möjligheten till förståelse och möjligheten till sann glädje, allt som oftast blir det ju aldrig utav!

Det finns vissa personer jag mött i mitt kringflackande liv som jag ALDRIG kommer att glömma! Flera av dem har jag faktiskt sporadisk kontakt med än idag.(Nordbor, sydbor - det hele!)

Idag är det ju dessutom "enklare att resa"...Du behöver inte ens lyfta arslet från stolen....Med internet når du ut till HELA VIDA VÄRLDEN på en sekund!!!(Om du inte som jag bor på LANDET då....-Då tar det LITE längre tid..) En FANTASTISK möjlighet!!!

Med internets hjälp - och denna sida - har jag mött inspirerande människor! Människor som fyller mig med LUST, GLÄDJE och TILLIT!!!! Jag känner ödmjukhet inför samvaron med underbara goá människor!

Så tack ni alla som tillför glädje och inspiration i ett Troldas liv!!! Vissa håller jag ju -selvföllig - av mer än andra!!!

Trolda - the Worldtraveller.

Kommentarer
Postat av: cleopethra

Hej! Tack för det fina berömmet på min blogg, jag blev jätteglad! :-) Jag håller med om det där Du skriver om människor, möten och resor. Jag har också rest mycket, men har mycket kvar. Har aldrig varit i Afrika, Mellanöstern eller Sydamerika... Mest Asien, Europa och så Australien och NZ. Vissa möen är, som Du skriver, oförglömliga. Och det ÄR fantastiska att chatta med vänner i Malaysia, USA,Holland; Kina i realtid! Nu ska jag se mig mer omkring i Din blogg. Har varit här tidigare, men nu har jag er tid. :-) //cleo

Postat av: Trolda

Tack Cleo för DITT beröm!! Och kul med människor som upskattar resandet! Jag bodde i Australien i dryga året...FANTASTISKT land!! Ej heller JAG har rest klart..(Gör man NÅGONSIN det!??)

Trolda - mot nya resor!

2006-09-18 @ 21:05:33
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Smulan

Hej Trolda! Hittade hit på slingriga vägar... Vill bara säga att jag tycker om ditt sätt att skriva.
Även jag har varit en "globetrotter", rest mycket och bott ett par år i Israel. Fått vänner och många intressanta möten. Tyvärr har jobb och flytt gjort att resandet med åren har ändrat karaktär, men det är fortfarande ett stort nöje för mig när tid och pengar finns. Med internet har världen krympt ytterligare - ett fantastiskt medium.
Vill önska dig lycka till med din fina blog!
Smulan

2006-09-23 @ 07:08:08
URL: http://smulansblog.blogspot.com/
Postat av: Trolda

Tack Smulan!!!Min bror bodde i Israel i 12 år så där har jag ju varit på besök ett antal gånger...
Tack för berömmet, jag blir så glad!

Trolda - med ödmjukhet!

2006-09-23 @ 09:03:06
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback