Småkryp

Skogsmänniska till trots så har jag mycket svårt att förlika med mig med insekter....

Dessa små benförsedda kryp som ofta dessutom är ute efter din kropp.

Just nu härbärgerar de små otäckingarna ÄLGLUSEN för fullt i den annars så fridfulla svampskogen.Jag definierar dem som ett mellanting mellan spindel och fluga.

Brun, krabbgång(rör sig i sidled!), vingförsedd och blodsugare.Vad mer kan man frukta......!?!
Får den dessutom aptit på dig beslutar den sig för att stanna kvar(bygga bo?)och släpper sina vingar.

Vi har haft uppe frågan om dess existens i lunchrummet på min arbetsplats.Ett samtal med stort engagemang.....Och INGEN mer än jag känner till dem!!!(Kanske finns de endast i min bisarra fantasi som det ultimata KRYPET....!?!)

Så därför har Trolda skaffat sig bevis! I en liten plastburk håller jag nu min gisslan.(Han, eller hon, sitter faktiskt med mig här och nu....)

Nu ska jag ta med denna tingest till mitt arbete och där skall den utredas.Jag känner mig lite elak och morbid.....Är ju normalt en stor djurvän som värnar om det lilla.

Men som sagt - nu ska de få se! Att jag talar sanning och inte fantiserar.Och troligen blir det heta diskussioner om detta det ultimata URKRYPET!

Trolda - with prisoner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback