Konstutställning på Asgard Galleri

Genom bloggen har jag följt konstnären Tony Warren´s arbete på Asgard Galleri i Borås. http://konst.wordpress.com/  Ett arbete som inneburit att man fått följa konstnärens allra första penseldrag till färdigt verk. Motivet har varit Asgards Galleri-innehavare  Bernt-Åke med Fru, som dessutom är de som låtit oss ta del av detta fantastiska arbete och informerat oss om händelseförloppet.  Det har varit oerhört spännande och inspirerande att följa arbetet och idag var det så dags att besé det hela i verkligheten. Och jag blev INTE besviken!

Trevligare människor är det sällan man möter...

image482

Bernt-Åke med Hustru mötte älskvärt upp vid entrén. Jag presenterade mig som "Bloggaren Trolda" och fick därmed ett hjärtligt léende tillbaka. Jag var SÅ VÄLKOMMEN! Och välkommen kändes det verkligen som jag var...Jag fick förutom en guidning av Tony Warren him-self (!) också en specialtur av Bernt-Åke. Med Bernt-Åke´s visning följde också historielektioner som hette duga. Att mannen är konstkunnig och oerhört engagerad råder inga som helst tvivel om. Han brinner för sitt samlande och för sin utställning. Dessutom är han mycket TREVLIG! Tusen, tusen tack till Er! Jag är förtrollad...=D

Och att KONSTVERKET av innehavarna som tituleras "VÄGVISAREN" är MAGNIFIKT råder det heller inga som helst tvivel om...Även om min kamera inte på något vis kan gottgöra verkligheten. Tony Warren´s arbete är ENASTÅENDE!  På Tony´s egen hemsida finns delar av Hans samling presenterad.http://www.tonywarrenart.com/

image483

Om Galleri-innehavarnas välkomnande var "älskvärt" kan jag bara nämna Tony´s som MINST lika bra...=D En FANTASTISKT underbar människa med båda fötterna på jorden och ett hjärta av guld. Hans passion för sin konst formligen vibrerade i väggarna...Karisma, passion, själfullhet och lidelse är ord som närmast beskriver Honom...(NÄSTAN så man inte bara blev förälskad i Hans verk, utan även i Honom också...=D)  Han delgav sina tankar och känslor om verken i underbara ordalag och Hans målningar är något av det vackraste jag sett! Jag kan varmt rekommendera ett besök.
image485

Dessvärre återgavs blixt-skenet från kameran i nästan samtliga av mina tagna foton av Tony´s verk...Jag antar att varken JAG eller KAMERAN är gjorda för att ta bra foton av konstverken...Och jag kan bara inse efter en beskådan i verkligheten att ingen kamera, hur exklusiv den nu än må vara, iallafall inte kan återge känslan eller skönheten i målningarna. De måste upplevas på plats....Så är det.

Tavlan ovan fick mig att vilja gå och släcka det brinnande stearinljuset....Så verklighetstrogen, så dimensionell är den...HELT fantastiskt.

Jag kan bara återigen TACKA för en fantastisk upplevelse, vänligt bemötande och för en själsligt berikande "kick"!

Trolda - Carried Away...=D

Kommentarer
Postat av: pimpim11

Så spännande och jag förstår att du hade en trevlig dag.
Mannen på kortet såg ju både trevlig och snäll ut.
Ha en trevlig kväll. /pimpim

Postat av: Zassi

Åh Vilken lycka!! Jag har brukat klicka in där när du bloggar om det, men nu är det längesen känner jag! Kul att du fick komma på visning! Lite lyxig VIP-känsla :)
Och att få guidad tur *pewh* Förstår att du blev trollbunden :)
Det verkar varit en mycket lyckad kväll!!

Tjingeling//Z

2007-04-22 @ 10:24:33
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Trolda

Pimpim; Det var en alldeles fantastisk visning! Sånt måleri!!! Och Tony var bara så söt...=D

Zassi; Visst blir det lite "VIP-känsla" och man dras med...=D Och trollbunden blev jag! =D

Trolda - tjingeling!

2007-04-22 @ 12:53:57
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Lily of the valley

Viken dag du måste ha haft. Den blicken.....
Kram
Lily

2007-04-22 @ 19:35:21
Postat av: Trolda

Lily; Yep...Just det..=D

Trolda - =D

2007-04-22 @ 20:49:23
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Bernt-Åke Sandberg

Trolda!

Härligt att du uppskattar vad Tony skapar och hur han är. Har du vägarna förbi är du välkommen att se den övriga konsten på galleriet som inte av utrymmesskäl visades nu.

Vi hoppas att få se dig här igen.

Hälsningar

Bernt-Åke

2007-04-23 @ 12:14:12
Postat av: Trolda

Bernt-Åke; Tusen tack för ert fantastiska bemötande och engagemang! Jag kommer GÄRNA åter en dag..=D Det var verkligen en TOPPENDAG!

Trolda - tacksam o glad!

2007-04-23 @ 19:08:21
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback