Ommöblering

Jag tillhör dem som gillar att MÖBLERA OM! Vid tillfällen skjuver jag runt möbler kors och tvärs i rummen, ofta till Sambon´s stora förtret. (Iallafall innan det är FÄRDIGT...Senare brukar han också bli nöjd...) Vid dessa tillfällen blir det ju dessutom "städat bakom alla hörn"..Rent och fint.
image472

Igår var det vardagsrummet´s tur...Soffgruppen bytte plats med matsalsbordet. Och ut åkte en och annan pryl.

image473

Jag är svag för det "guldiga"...Den varma färgen får mig att känna mig harmonisk i sinnet.

image474

"Påsk-äggen" har jag faktiskt framme året om. Jag älskar verkligen äggens form. Så fulländad lagom rund...Och visst passar de fint även nu som bordsprydnad...

image476

Ja, så här blev det...Jag känner mig nöjd med ommöbleringen just NU! Säkerligen blir det lite omstrukturering igen frampå...Och städat...

Trolda - In the Livingroom.

Kommentarer
Postat av: cleo

Haha, här jar Du en "ommöblerare" till! Visst är det kul! Och rent blir det. :-)

Postat av: Åsa

jag ser att du har ett växthus..? i vitt .. det har jag också..=) men mitt är avlångt.. jättefint!!!
Och du.. vad mysigt ni har det... lågt i tak..= gammalt hus???? / åsa

2007-04-18 @ 19:32:33
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: laijnen

Hej Trolda, gud så fint du har det...men det kunde jag nästa ha listat ut...

Du vad är det som är fel med länktåget, jag hängde inte riktigt med där. Har varit lite frånvarande i några dagar...

Ha de gott

2007-04-18 @ 20:58:07
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: Mopeden

Hvor fint, du har møbleret om - og det er en rigtig fin blogg du har :) Var der plads til at vende reolen - eller har du droppet det?

Du har mange fine ideer lille TROLDA - jeg hugger lige nogle af dem :=)

Kærlig hilsen Mopeden

2007-04-18 @ 23:35:36
Postat av: Trolda

Cleo; Visst är det kul att "mecka" lite...=)

Åsa; Vad kul att du också har ett växthus...=D Och huset är mycket riktigt gammalt...anno 1790 faktiskt. Så det finns inte en rak vinkel så långt ögat når...men det är ju lite charm i det också...=D

Laijnen; Åh, vad söt du är...Jag blir så glad när du säger så...=D Länktåget var tydligen en enda stor bluff för att de som startade det skulle "få status" och besökare i mängd och därmed kanske oxå mer "reklampengar" m.m...Detta resulterade oxå i "felsökningar" på google med "mest"besökare...Jag är inte så hundra insatt i det, men vi skall iallafall hoppa av - det är bäst.Kram.

Mopeden; Välkommen till min lilla blogg så! =D Reolen blir vid sin plats..det blev enklast så. men så vet man ju heller aldrig hur länge...=D Och du får gärna "norpa" en o annan idé! =D

Trolda - Godmorgon!

2007-04-19 @ 07:13:07
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Pialotta

Vad är många som bloggar heminredning här.. Vacker har du det i alla fall.. den gamla stilen är det något visst med :-)
Tjingeling..

2007-04-19 @ 14:09:25
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: pimpim11

Jag älskar oxå att möblera om till min mans stora fasa. Så fint du har det så ombonat och trevligt. /pimpim

2007-04-19 @ 19:29:57
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Zassi

Haha.. där känner jag igen mig! Jag gillar oxå att möblera om, flytta, trixa, byta, ändra - ställa tillbaka! Superfint har du det. Så många fina detaljer och ljusstakar, och äggen på bordet passar perfekt! Nu undrar jag om jag ska ta fram mina tre som jag precis packat ner i påsklådan?! Fina tavlor. Ojojoj.. ja jag gillar allt! Så varmt och härligt och hemtrevligt! :)

2007-04-19 @ 21:24:04
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Trolda

Pialotta; Håller med dig om den "gamla stilen"...Om den tycker jag mycket. :)

Pimpim; Tack skall du ha...=) Jag trivs...

Zassi; Tack ska du ha....=D Jag tycker absolut du skall ta fram dina ägg....SÄKERT har du en perfekt plats till dem.."feng shui-ande" och allt...=D Och du har det så mysigt hos dig också...

Trolda - godmorgon!

2007-04-20 @ 06:39:06
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback