Påsk-middag

I helgen hade vi PÅSK-MIDDAG tillsammans med ett antal Vänner. En mycket trevlig tillställning. Eftersom undertecknad arbetade under dagen beslöt vi alla tillsammans att det skulle bli ett så kallat KNYTKALAS. En mycket finurlig lösning när man är några stycken och man inte har lust eller tid till att spendera timmar i köket.

På min lott föll att KOKA RIS och göra en SALLAD....(ibland har man tur....=D). De två varmrätterna levererades från två olika håll färdiga till värmning i egna grytor och efterrätten bistod närmsta Grannen med. Perfekt !

Eftersom jag nu slapp göra så stora insatser i köksregionerna satsade jag istället på att göra en fin dukning. Jag tycker det är oerhört roligt att kunna erbjuda Gästerna ett vackert bord att sitta ner vid. För egen del tycker jag det förhöjer trivselfaktorn betydligt och till och med maten smakar lite godare...
image445

Lite lagom Påskigt tycker jag det blev...I takkronan har jag hängt Hängbjörksris med små limefärgade ägg. Och på bordet bullar min älskade Kuddmossa ut sig. Små ljuslyktor sprider ljus och värme.

image446

De små söta dubbla Narcisserna doftar ljuvligt...Och Körsbärskvistarna ger vårkänsla. Mitt på bordet ståtar min vårbukett med Ranunklar, dubbla Tulpaner och Körsbärsris.

image447

Visst är de vackra de små dubbla Narcisserna...

Det blev som sagt en mycket trevlig kväll med god mat och god dryck. Många härliga skratt, musik och dans.

Förutom att koka ris och göra sallad och duka borden fick jag också STÄDA dagen efter...En mindre romantisk tilldragelse som jag väljer att inte orda om här och nu, utan lämnar till läsarens imaginära fantasi...=D

Trolda - Having Dinner.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så jättevackert du har dukat och fixat.
Ja din bukett med ranunklar är verkligen härlig. Städa är ju alltid det tråkigaste.
Kram pimpim

2007-04-08 @ 19:13:39
Postat av: Pallas

Hej! Vilken tjusig dukning med vackra blommor!

Postat av: Åsa

Fin dukning du gjort... =) Är det rött i påskliljan???
Knytkalas.. är inte dumt... städning.. inte kul!!!!/åsa

2007-04-08 @ 20:39:20
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Maria

Gud så fint du har dukat, det måste vännerna ha älskat!
det var en väldigt rolig idé med påskriset över bordet. Superduperfint!
Va du kan, Trolda! =)

2007-04-09 @ 06:40:50
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: Trolda

Pimpim; Tack skall du ha! Ja, städningen är inte lika kul som dukningen...=)

Pallas; Hej och tack! Och välkommen hit...=)

Åsa; Tack! =) Det är en orange-aktig färg(ännu finare i verkligheten...), verkligen jättesöt!Och knytkalas är bra, städningen sådär...=)

Maria; Tack=D! Ja, de uppskattade verkligen att sätta sig till bords...=D

Trolda - Godmorgon!

2007-04-09 @ 08:39:16
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Lily of the valley

Jag blir alltid lika glad och hänförd när jag ser dina arrangemang. Jättetjusigt! Man märker att du gillar vad du gör och det avspeglar sig. Det är vackert med kuddmossa i all sin enkelhet.
De dubbla narcisserna har jag inte sett förut. De är jättesöta.
Knytkalas är trevliga men städningen dagen efter..brukar aldig vara rolig.
Kram
Lily

2007-04-09 @ 08:48:28
Postat av: Johanna

Va fint du har dukat!

2007-04-09 @ 13:32:38
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Trolda

Lily; Vad kul att du blir glad av mina arrangemang...=D Själv blir jag glad av dina kommentarer! Tack för dem. De dubbla narcisserna hade jag heller inte sett tidigare...jag tror det är en nyhet från Holland.

Johanna; Tack skall du ha! Det är alltid kul att duka tycker jag. =D

Trolda - =D

2007-04-09 @ 15:52:47
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Hemmarikets Charlotte

Jättemysig dukning en riktig påskfest!

2007-04-10 @ 16:46:38
URL: http://hemmariket.blogg.se
Postat av: L8

Vilken otroligt fin dukning!! Det bordet hade jag gärna suttit vid. Städningen hoppar jag dock gärna över...

2007-04-10 @ 18:17:40
Postat av: Trolda

Hemmarikets Charlotte; Tack skall du ha =D!

L8; Jag håller med...städning är inte så kul..=D Men festen var kul...=D

Trolda - Godmorgon!

2007-04-11 @ 07:06:37
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback