Söndagsbilden

image442

Söndagsbilden blir idag TVÅ bilder...En från tidigare position, och en från ALTANEN ! Detta nybygge jag glädjs oerhört åt, även om stunderna ännu så länge varit få på den i brist på värme.

image443

Faktiskt är den nästan ÄNNU trevligare i den nya tappningen...=D

Det är råkallt i luften, temperaturen visar på 7 plusgrader. Mulet och grått. Våren har liksom kommit av sig lite...Kanske dock det allra bästa då det är mer härligt att ha en lång utdragen procedur med knoppar och blomning. De tidigare dagarnas nästan sommarlika temperaturer hade tagit ifrån oss långsamhetens lov, glädjen i att var dag finna nya händelser i vår kära Natur.

Danskarna - våra kära Vänner - har nu vänt åter till sydligare breddgrader. Saknaden är stor och kramarna och skratten har varit många. Det blir alltid så tyst efter dem...Tomt...Öde. Men nu dröjer det bara drygt en månad tills vi har dem här igen - då kommer alla TRE paren ! Då blir det åter liv i bygden och nejden ekar utav skratt....=D

Så fram tills dess pustar jag också ut....För det BLIR intensivt....Härligt, positivt intensivt.

Trolda - With Weekly Report.

Kommentarer
Postat av: Cadial

Ligger det fortfarande is pa sjon, ekker ar det en synvilla?

Postat av: Anonym

Ja jag köper digitalfoto ibland den har ofta en cd som mdeföljer och den fösöker jag följa men jag anser att jag oxå är lite trög. Kul att följa bilden nu varje söndag. /pimpim

2007-04-08 @ 13:58:39
Postat av: Anonym

Men jag vill ju se altanen oxå /pimpim

2007-04-08 @ 13:59:32
Postat av: Maria

Ja fy det var lite småkyligt igår!
Men snart är våren här! =D

2007-04-08 @ 14:08:20
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: Trolda

Cadial; Sjön är isfri sedan en tid tillbaka. Det är nog molnens skiftningar som speglas i vattnet tillsammans med en och annan vind...

Pimpim; Det kanske man skulle prova så...Tack för tipset. Och altanen KOMMER...var så säker! =D

Maria; Du är så klok...Visst är den det! =D

Trolda - Tjingeling!

2007-04-08 @ 17:01:27
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback