Friidrotts-VM

image923 
FRIIDROTTS-VM är i full gång, och jag kommer att följa kampen och dramat så gott det nu går...SVERIGE har flertalet medaljkandidater vilket gör att det hela känns extra roligt. Jag är ingalunda någon utövare av sporten själv, men sitter GÄRNA i soffan för att följa tävlingarna framför teven, eller lyssnar på radion. Och en stor FAVORIT är denna otroligt duktiga tjej som väl bidrar med  ÄNNU en fin anledning till att känna sig stolt över att vara SVENSK!

CAROLINA KLUFT, denna fantastiska tjej som med sitt goda humör, sin oerhörda vilja och kämparlust, formligen SPRAKAR av energi och kraft och glädje...Hon började tävla i 7-kampsgrenen igår och har REDAN tagit ledningen och satt personliga rekord. Det verkar inte finnas någon ände på vad Hon kan åstadkomma eller vilka gränser Hon kan spränga. Jag njuter av att följa Hennes kamp där borta i Japan, och tror ABSOLUT att tjejen tar ÄNNU ett guld =D

Jag hoppas också på övriga svenskars insatser och tror det lär bli åtskilliga medaljer att ta med hem till Sverige. Och även om det nu mot förmodan inte SKULLE bli det, så är stora evenemang som dessa otroligt intressant och stimulerande att följa, och jag njuter av att beskåda alla dessa fantastiska friidrottares insatser...

Trolda - Following the Atletics!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Inte bara jag som är tokig i Friidrott.

Postat av: Poppins

Carolina är en härlig förebild för alla unga tjejer (ja, killar också). Hon är ett naturbarn med ett stort hjärta. Klart hon vinner guld!
Jag gillar också stora mästerskap så jag ska också följa så gott det går.
kramar

2007-08-25 @ 13:46:29
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: ejmis

Vilken härlig tjej hon är Carolina!

2007-08-25 @ 19:46:30
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: cadial

Jaha, da vet jag att det ar VM i friidrott. Linda Haglund och Ludmilla E var ocksa stora forebilder en gang i tiden, tills de akte fast for doping (Ludmilla 2 ganger). Infor OS, sa anvander kineserna inte lange doping, utan genmodifiering. Den langste kinesen (gomd i ett kloster i Tibet) lar vara 3 meter och 14 centimeter efter en lyckad DNA-kedja uppmuntrats att leva vidare. Han representerar Kina i hojdhopp och ar aven uttagen i basketlandslaget. Troligen kommer han att vara 3 meter och 40 centimeter vid OS, for han ar bara 16 ar gammal och vaxer annu.

2007-08-25 @ 19:49:52
Postat av: Trolda

Jennie; härligt att det finns fler som är engagerade...=D
Poppins; Visst tog hon det efterlängtade GULDET vår härliga Carro=D
Ejmis; En toppentjej =D
Cadial; Usch då, det där låter inte vidare sunt...SUND är Hon dock - allas vår CARRO, så sund att GULDET blev Hennes!!! =D
Trolda - med GUUUULD =D

2007-08-26 @ 15:12:26
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback