Klot

image851 
Jag är svag för RUNDA former. Gärna ÄGG-FORMAT eller som här KLOT-RUNT. Kanske beror det på att jag ibland känner mig som ett klot...Rund och dum...=D Eller så är det en påminnelse om Naturens fulländning, det runda och det mjuka. Eller cirkeln som symboliserar evighetens kretslopp. Vackert ÄR det iallafall med dessa former.
   
Dessa skönheter i svart och guldton fyndades på rea på IKEA vid det senaste besöket. Än så länge har de väl inte funnit sin rättmätiga plats i hemmet, utan ligger som "projekt" på bordet tillsammans med övriga guld-saker...Kanske hamnar de på ett fat inbäddat i grenar eller tillsammans med härligt grön och mustig mossa...Det får visa sig lite senare när "pysselandan" infinner sig igen...

För NU är det LÖRDAG, SOLEN skiner och i eftermiddag väntar KUBB-spel med Vänner i Ljungskile. Därefter blir det ett förhoppningsvis mycket trevligt restaurangbesök vid Havet i vacker solnedgång på "Lyckorna Brygga". Bordet är bokat och stämningen på topp...Kan det BLI bättre....=D

Jag önskar alla fina Blogg-Vänner en skön och rolig lördag!

Trolda - "Having a Ball..." =D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Ha en bra dag! Vi ska till kompisar och grilla i kväll och vädret verkar lovande här också.

Postat av: Vildängel

jag håller med dig om att det är vackert med rundade former :) För vår del blir det kräftskiva ikväll :D

2007-08-04 @ 14:29:22
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Poppins

Inte rund och DUM utan rund och KLOK. Det runda är vackert och symboliserar ju kvinnan. Och vi är KLOKA :)
Jag har också fått ihop en hel samling av klot. Ibland tänker jag att jag snart kan börja spela boccia för vad ska jag göra med alla? Men sedan inser jag att lyckan är ju att vila ögonen på dem.
Ha en härlig lördag. Vi ska sitta ute på altanen och äta god mat med några vänner. Härligt att äntligen kunna göra det.
Kram

2007-08-04 @ 15:35:30
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Nina på Johangården

Tror inte att du är varken rund eller dum. Inte det minsta. Däremot tror jag att kloten är fina. Skulle gärna ha några sådana jag med. Men orka Ikea och så kanske de inte finns heller. Ha en underbar helg!

2007-08-04 @ 17:43:54
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Anonym

Kloten är jättefina. Rund och go´;) Tänk dig en buxbom formad som en fyrkant ;) inte snyggt...Jag har inte så många klot men däremot ägg...Jag har varit på olika äventyr hela dagen. Kvällen tillbringar jag med Morse om jag inte hinner somna innan. ;) Ha en skön och trevlig kväll med go mat och goda vänners sällskap
kram Lily

2007-08-04 @ 18:36:13
Postat av: Åsa

Inte är du rund o dum..i så fall är vi det allihop..=)/åsa

2007-08-04 @ 20:28:51
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Trolda

Ejmis; låter trevligt!
Vildängel; runt är sunt...=D Hoppas du haft en trevlig kväll!
Poppins; Ja det ÄR något visst med det runda...Och vi ÄR kloka..=D Jag har sett lite av dina vackra klot på din blogg...Förstår om du blir glad att titta på dem. Låter som en härlig kväll för er!
Nina på Johangården; Tack...=)Ha en underbar söndag!
Lily; Ägg är också så fina! Och visst har du rätt vad gäller buxbomen! Komissarie Morse håller dig säkert vaken med härliga o mustiga intriger.....=D
Åsa; Tack..=) Och inte är vi väl det, nej....=D
Trolda - kramar!

2007-08-05 @ 10:08:44
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Inga M

Snygga runda saker, jag gillar också sånt! Gissa om vi väntar på att IKEA ska öppna här i Värmland så att vi också kan shoppa loss där! Strategiskt i förhållande till löneutbetalningarna så öppnar man i Karlstad den 29:e augusti. Vi kommer inte att hänga på låset men nästan.
Ha en bra dag!

2007-08-05 @ 11:29:32
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Trolda

Inga; Vad kul att få IKEA in på knutarna...=D Och naturligtvis vet de när öppnandet skall ske...=D
Trolda - Ha en fin dag!

2007-08-05 @ 11:45:15
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback