Upprensning av Utomhuskrukor!

image912 
Jag konstaterar att denna sommar inte varit direkt vänlig mot mina utomhusplanteringar i krukor, och igår rensade jag upp rejält bland dem, och inte så många blev kvar... (Eller så är det kanske jag som inte pysslat tillräckligt med dem...) Murgrönorna är iallafall fortfarande frodiga och fina och verkar stormtrivas i de rostiga urnorna.
  
Pelargonerna, de söta "Mårbackorna" ser fortfarande fina ut, och gör sig väl alldeles förträffligt i kombination med zink och stenägg...
image915 
Jag är väl egentligen ingen "ROSA" människa, men i blomsterväg finner jag det vackert och romantiskt...Och, som sagt, så här i kombination med lite grövre, robustare material, är det riktigt tilltalande...=D
image916 
Innehållet i min "fejkade drickfontän" (som faktiskt är i PLAST, men ser ut som STEN =D) har sedan länge vissnat ner, och nu blev det istället ersatt med växter inifrån..."Flitige Per" får husera tillsammans med en "Plättar i Luften". Och det går ju faktiskt alldeles utmärkt att emellanåt ta ut inomhusväxter när temperaturen tillåter det.
  
Summa summarum blev det ganska TOMT...Och jag får väl å det snaraste införskaffa lite nya plantor att fylla ut de nu gapande och tomma krukorna med...Nu finns det faktiskt redan mycket vackert i höstplantor att välja på i blomsteraffärerna även om det på något vis känns aningen tidigt...Man vill ju dra ut på sommaren så länge som möjligt...=D

Trolda - With Pots and Plants.

Kommentarer
Postat av: Poppins

Jag riktigt njuter av dina fina bilder. Så vackert med rost, grönt och zink. I just love it!
Skulle gärna ha en likadan fontän (även om den är i plast...) Och tunnorna - vad häftiga.
Rosa blommor tycker jag om, men annars är jag inte heller någon rosa flicka...
kramar
PS Du är söt som t o m har medkänsla med min ros, Charles Austin. Lovar jag ska klappa honom lite extra där ute i rabatten.

Postat av: Trolda

Poppins; Vad gullig du är...=D Bra att Charles får lite extra kärlek...=D(skall absolut införskaffa en till nästa år...är SÅLD på den "mannen"...=D)
Trolda - kramar!

2007-08-24 @ 06:39:22
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Laijnen

Tittar in och önskar fröken pelargon en riktigt trevlig helg. Ovanligt att se att hon har såååååå fina blommor här...nä inte alls ovanligt. Jättefint som vanligt du! ;-)
Kram laijnen

2007-08-24 @ 15:53:41
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: ejmis

Hos dig är det alltid så fint! =)

2007-08-24 @ 17:33:18
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Åsa

Har idag planterat en höstkruka... så jag gjorde som du.. slängde det som var ..dåligt.. o in med nytt..=)
Din fejkade fontän..var ju underbar... inte såg den ut o vara oriktig..=)
Betongstenar...ägg....vackra!=)/åsa

2007-08-24 @ 17:49:48
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Trolda

Laijnen; "Du ä lá för GO´"...=D
Ejmis; "Å DU mä"...=D
Åsa; Fontänen ser verkligen ÄKTA ut...=D (men det svider liiiiiite att den är i plast iallafall...)Och NATURLIGTVIS är du svag för betongen....=D
Trolda - tack o kram =D

2007-08-24 @ 18:17:46
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback