"Utmanad"

Jag har blivit utmanad av Nina på Johangården http://ninajohangarden.blogg.se/ om att uppge 8 stycken FAKTA/VANOR om mig själv. Jag skall skriva ner dem här och skicka "utmaningen" vidare till 8 NYA BLOGGARE.

Helt plötsligt känns det lite KNEPIGT att tänka på sina vanor i vardagen och vad som försiggår där...Det skall dessutom vara tänkt att ge en lite bättre bild av mig själv till ER andra...Och då tänker jag att "MITT lilla vardagsliv kan väl knappast roa andra..." Men, men, här kommer åtta FAKTA och VANOR om mig, TROLDA - The One and Only...=D  (Och roligare än så här BLIR det inte... =D)

1 Jag ägnar en hel del av dygnets timmar till att "DAGDRÖMMA"...Detta gör jag samtidigt som jag utför andra sysslor effektivt...=D Och kanske är det just DÄRFÖR jag tillbringar så mycket tid i ett till synes evinnerligt "lyckorus"...=D

2 Jag lever mitt Liv med MUSIK. Överallt, i stort sett hela tiden lyssnar jag på någon artist eller grupp och sjunger GÄRNA med...Det är kanske framför allt i BILEN det är en Trolda med HÖG röstvolym som puttrar fram i trafiken...(Än så länge utan allt för drastiska tillbud, tack och lov...=D)

3 Jag tycker om att göra små "SNABB-ANALYSER" av människor jag möter...Denna lilla fundering och analys pågår kanske främst när jag handhar kunder i blomsteraffären...Jag försöker BEDÖMA - men icke DÖMA - och det visar sig faktiskt ganska ofta att det "första intrycket" och därmed min lilla analys stämmer...=D (Dessutom känns det som att kreativiteten kommer fram bättre samtidigt som hjärnan går på "filosofiskt högvarv"...=D)

4 Jag är oerhört svag för INREDNINGSTIDNINGAR av alla de slag och har ständigt prenumeration på minst TRE...Just nu har jag "Drömhem&Trädgård", "Allt i Hemmet" och "Lantliv", men utbudet kan variera. Det är en LYX för Själen att sätta sig ner i favoritfåtöljen och öppna den nya och ljuvligt doftande tidningen...Så ÄR det.

5 Jag dricker MINST 3 liter VATTEN varje dag...Kanske kommer det sig av att min arbetsplats i ett växthus mer eller mindre "kräver" denna konsumtion sommartid, och att jag helt enkelt anpassat kroppens funktioner där efter...För DRICKER gör jag, och TÖRSTIG blir jag. Men å andra sidan är ju VATTEN så hälsosamt, kalorisnålt och underbart gott, så det är väl egentligen en alldeles, alldeles UUUUUTMÄRKT vana...=D

6 Jag är road av i stort sett allt HUSHÅLLSARBETE, undantaget STRYKNING...Jag står gärna över disken och låter mina tankar fara iväg ut i vida Världen...Det är över DISKEN jag filosoferar, där känner jag avkoppling, lugn och ro...Till skummande "YES" fattar Trolda många och väl övervägda (?) beslut...=D

7 Jag älskar att PROMENERA, och GÄRNA då i Skog och Mark...Jag sträcker med glädje ut mina spiror i rask takt, men kan även strosa fram i sakta gemak...Får jag dessutom en KORG med mig för skörd av Skogens alla fantastiska gåvor och hemligheter, mår jag riktigt, riktigt bra...

8 Jag är ytterst förtjust i RESOR av alla de slag. Det behöver inte vara till andra sidan Jordklotet, även om jag nu faktiskt också varit där, utan det duger lika bra med något "nära" och lokalt...Men så länge resandet medför UPPLEVELSER, NYTÄNKANDE och INSPIRATION njuter jag av resandet i alla dess former...

Jag skickar inte "UTMANINGEN" vidare till någon speciell utan tycker att de som har LUST skall ta sig an den! (Men jag hade å andra sidan GÄRNA tagit del av att få läsa vad Poppins, Lily, Zassi, Maria och Ejmis har för vanor...=D)

Trolda - "With Habits"...=D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Titta in under kategorin utmaningar i min blogg..=)

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Road av hushållsarbete låter ju helt fantastiskt!
Ha en skön kväll!

2007-08-28 @ 20:01:31
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ejmis; Jahaja...Lite för sent ser jag....=D
Slottsträdgårdsmästaren; Visst ÄR det !?! =D
Trolda - kramar

2007-08-28 @ 20:26:45
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården säger

Nr 1, 2, 3, 6, 7 och 8 kunde lika gärna vara mina svar. Fantastiskt att hitta några fler som är som jag... hihi. Kram på dig!

2007-08-28 @ 20:54:27
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Cadial

Trevliga fakta aven om alla inte var direkt nya...

2007-08-28 @ 21:23:44
Postat av: Trolda

Nina på Johangården; det är väl vårt "vallon-arv" som präglar oss...=D
Cadial; Det beror ju naturligtvis på vem som läser dem...=D
Trolda - godmorgon!

2007-08-29 @ 08:53:10
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Poppins

Nej, vad kul att läsa allt detta om dig. Nu blev bilden lite klarare av Trolda. Att du är intresserad av människor och att du bryr dig om och respekterar dem, det visste jag. Har ju förstått att din känsla för personligheter även tillför mycket i ditt arbete. Och att du är huslig visste jag, men jag visste inte att du var SÅ huslig... Berätta aldrig det för min man, han kanske börjar få krav på markservice här också... :)
Jag ska gärna försöka berätta lite om mig också.
kramar

2007-08-29 @ 20:00:55
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Trolda

Poppins; Jo, jag GILLAR faktiskt hushållsarbete...Kanske inte VARJE dag, men i allmänhet...Men lovar att inte berätta det för din man...=D Ser fram emot att få veta lite mer om dig =D
Trolda - kramar!

2007-08-29 @ 20:49:36
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback