Advents-Krans

Det är väl alltid trevligt att pryda sin dörr med en krans...Det hälsar liksom GÄSTERNA lite extra välkomna =D För egen del har jag en dörrkrans för varje "säsong", vare sig det är sommar,höst, vinter eller vår. Nu i dessa juletider blir det naturligtvis en av det JULIGA slaget, en ADVENTS-KRANS.
image968 
Denna tillverkade jag på jobbet idag och den passar min smak, och därmed också på min dörr. Den består av ÄDEL-GRAN, eller NOBILIS som det också kallas, och små, söta PARADIS-ÄPPLEN. En tunn, tunn metall-glittrande tråd i rött ger en touche av glamour...=D Enkelt och vackert, precis som det skall vara.
image969 
Enkelt och vackert tycker jag också detta ADVENTS-ARRANGEMANG är...Kanel för doftens skull...Paradis-äpplen för dess utsökta färg och form...Tallris gör det hela naturligt och ger en känsla av NATUREN - som jag ju älskar -, det gör även de röda ILEX-bären...Återigen lite GLAMOUR i form av "änglahår" i GULD...Ett värmeljus sprider värme och ljus.

Med dessa "PYNT-BILDER" vill jag också sprida VÄRME och LJUS och önskar alla mina KÄRA BLOGG-VÄNNER en trevlig Andra Advent och en MYSIG helg!

Trolda - With Arrangements...=D

Kommentarer
Postat av: Cadial

Ha en mysig helg du ocksa!

2007-12-07 @ 20:15:53
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ha en skön helg Trolda.

Postat av: åsa

Vackert med röda äpplen..och och fin krans och arrangemang..=) Ha det gott! / åsa

2007-12-08 @ 09:01:05
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Lisa

Superfin krans, jag har inte än tagit mig för att göra någon, det får väl bli nästa år då..

2007-12-08 @ 10:06:41
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Zassi

Ojojoj så fint :) Änglahår?! Det var ju superfint! Kramiz//Z

2007-12-08 @ 13:24:00
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Poppins

Vilken härlig julkrans! Den måste lysa upp hela trappuppgången med sina vackra röda paradisäpplen. Ljusarrangemanget är också vackert. Och det låter härligt med kaneldoft. Kanel, vanilj och saffran, ja, nästan de flesta kryddor, ger en härligt julkänsla.
Adventskramar från Poppins

2007-12-08 @ 14:13:29
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Lily of the valley

Jo nog sprider du GLAMOUR alltid. Härligt adventsarrangemang och krans som du gjort.
Det är roligt och vackert att använda det naturen bjuder på. Jag är barnsligt förtjust i kanelstänger och äpplen i arrangemang.
ha de bäst
Lilykramar

2007-12-08 @ 14:23:03
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Trolda

Cadial; Tack - detsamma till dig! =D
Slottsträdgårdsmästaren; Tack, och jag önskar dig detsamma =D
Åsa; Röda äpple är en favorit...Allt gott till dig också tack =D
Lisa; Än är det inte försent! Det är bara att köra igång...=D
Zassi; Yep =D Så är det. Kramkram =D
Poppins; jul utan doft är inte någon riktig jul...Och kransen lyser upp fint i mitt nya boende =D, tack!
Lily; Visst är Naturen en guldgryva för inspiration o små fynd...=D Och vem kan bara INTE älska kanel o äpplen;D

Trolda - Adventskramar till er alla =D

2007-12-09 @ 12:52:26
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback