Köks-detaljer

Lagom till JUL är mitt KÖK äntligen färdig-tapetserat! =D Och jag är mycket nöjd med den lite gammal-dags beiga tapeten...SKÅPS-LUCKORNA är än så länge vita, men skall målas i en varm, grå ton, som matchar tapetvalet. Det får väl bli EFTER jul...
image983 
Den gamla SYMASKINEN gör sig fint i mitt nya kök. Över den har jag en liten "balkong-låda" i smide som får "bo inne" ett tag...Med hyacinter i blir det riktigt trevligt.
image984 
Jag har tänkt inreda i lite "franskt bondköks-stil"...Jag gillar det genuina, det ombonade och det rustika. TRÄ-MÖBLER, slitna KRUKOR och KRYDD-VÄXTER...Bara att sätta igång och leka "köksmästare"...=D
   
KÖKET är oftast "Husets Hjärta" och jag har redan märkt att det även HÄR på ny adress utövar en speciell dragningskraft på mig. Med gott om plats och med många skåp och med bra ytor, känns det öppet, hjärtligt och inspirerande. Och med den nya tapeten finns det absolut möjligheter till att skapa en trivsam och harmonisk miljö, där man gärna slår sig ner med en rykande het kopp kaffe och kanske nybakade bullar...

Nu återstår lite "spikande" och annat "fejande" för att få till de rätta detaljerna...Lite tavlor skall upp, en och annan hylla skall få ta plats..."Finliret" har startat...=D Och mer bilder kommer - var så säkra!

Trolda - In The kitchen...

Kommentarer
Postat av: Karin i Milano

Hej jag ramlade in pa din blogg av en slump.. Jag ar gammal trollhattetjej som numera bor i Milano:-) Vilket mysigt hem du har!!

2007-12-17 @ 14:28:18
Postat av: åsa

Vad fint du har dt..=)) och visst kan man använda saker från ute.. jag har gjutjärnskrukan i trappen/ åsa

Postat av: Anonym

Vilket fint och ombonat kök du har. Köket är verkligen hemmets hjärta. Jag trivs jättebra i kök. Tillbringar mycket tid i mitt eget, mediterar vid köksbordet. Jag ska investera i ett symaskinsbord när det börjar våras, tycker att de är så fina.
ha de bra
kram Lily

2007-12-17 @ 17:50:34
Postat av: Nina på Johangården säger

Det är finliret som är det kuliga... väntar på fler bilder.

2007-12-17 @ 19:07:46
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Poppins

Ser jättemysigt ut. Tapeten verkar passa perfekt, ska bli kul att se hur dina luckor kommer att se ut. Jag är också köksmänniska, trivs väldigt bra att sitta vid ett köksbord, prata eller spela lite kort.
Så vackert med den gamla symaskinen. Jag har haft ett Singer underrede som jag lade ny bordsskiva med svart/guld kakel på. Som jag älskade det bordet men tyvärr var mannen aldrig lika glad för det. Så till sist gav jag bort det. Skulle kanske ha slängt ut mannen i stället? :)
kramar

2007-12-17 @ 19:41:37
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag gillar den färgen på väggarna.....jag har en liknande färg i mitt kök, målade väggar med cappucionfärg.
Syr du dina kläder på den fantastiska symaskinen Trolda?

Ha en fantastisk dag!

2007-12-18 @ 07:21:21
Postat av: Zassi

Åh så fint! Vilken inspirationskälla :) Och tapeterna är ju hur underbara som helst! Dom skulle passa hos mig *blink* VAD är det för märke??
TISDAGSKRAM från moi!

2007-12-18 @ 15:45:30
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Trolda

Karin i Milano =D ; Vad UNDERBART det låter...Milanoooo...Vad KUL att du "slumpade" hit och att Trollhättan är gemensamt =D Tack och Välkommen åter!
Åsa; Jag har varit sugen på att ta in min gjutjärnskruka också...=D Nu kanske det blir av så...=D
Lily; Tack =D Visst är köket husets hjärta...=D Och vad härligt det låter med stillsam meditation vid köksbordet!Hoppas du hittar ett symaskinsbord =D
Nina på Johangården; Visst är det så! Finliret KOMMER...=D
Poppins; Tack =D Synd att din man inte gillade symaskinsbordet - det lät ju oerhört vackert! Han får nog passa sig nu då om det inte är något annat i hemmet som faller honom i smaken...=D
Slottsträdgårdsmästaren; Det är en behaglig färg, jag trivs med den. Jag trampar gasen i botten på den emellanåt...med resultat därefter...=D
Zassi; Yep =D !!! Jag TROR det är Boråstapeter - den BILLIGA sorten faktiskt!!!! (otroligt va!??, annars brukar jag ju falla för det mindre prisvänliga...=D)
Trolda - kramar!

2007-12-18 @ 19:26:13
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback