Mitt vardagsrum

Mitt VARDAGSRUM blev tapetserat i en "NOUGAT-AKTIG" ton. En varm färg som är lätt att matcha till många andra nyanser. Jag har valt inredning i BEIGE, CREME och GULD med just nu lite RÖDA inslag. Varmt och trivsamt, precis som jag vill ha det.
image964 
Det hela är inte riktigt "FÄRDIGT" ännu...Jag har inte hunnit finslipa på detaljer precis som jag VILL, ej heller PYNTAT så mycket, men det känns ändå "hyfsat" iordning. Och TRIVSELN finns där...
image965 
Över den nyinköpta SOFFAN har jag tänkt mig en liten trevlig HYLLA där jag kan ha vackra saker...=D (Det kommer...)På det lilla runda soffbordet ståtar ett litet Advents-arrangemang i form av ljuvligt doftande HYACINTER. En blomma helt OEMOTSTÅNDLIG vid denna tiden...
image966 
Blommor, pynt och levande ljus. En härlig kombination.

Ja, så har ni fått kika in lite hos mig i mitt VARDAGSRUM...Där finns en ANDRA sida av rummet också där ett härligt gammalt slitet SKÅP väntar på att få ny färg...Jag har inte riktigt bestämt VILKEN färg än, men också DET kommer...=D

Så finns där BLOMMOR, GULD-SPEGEL och annat "MYS"...Men det får ni ta del av en annan gång!

Trolda - Living In the Livingroom =D


Kommentarer
Postat av: Zassi

Åh men vad fint :) Ektorp har jag oxå, tänk vad många bra grejjer IKEA har! Och det vita skåpet är ju bara super! Jag skulle vilja ha nåt liknande.... Tänk så fint det är när det är nytapetserat!! Guldkramar från mig//Z

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Så skönt att du fått så bra ordning nu innan alla helger. Blev det några pepparkakor till grannarna?

2007-12-05 @ 08:36:13
Postat av: Trolda

Zassi; Tack =D Jag börjar trivas riktigt fint nu...Och ikea är underbart, och vad KUL du har samma soffa...Fattades bara annat =D
Slottsträdgårdsmästaren; NOPE! Det blev det INTE...Fick SÅÅÅÅ mycket annat att göra...=D Jag får leva på min naturliga CHARM inför grannarna istället ;D

Trolda - kramkram

2007-12-05 @ 09:03:36
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Poppins

Det ser jättemysigt ut! Kul med färg på väggarna och att inte allt måste vara vitt (även om det är snyggt, det också). Dina röda detaljer passar väldans bra och det blir en härlig julstämning! I vårt vardagsrum har vi blått-gult med lite grönt och det är alltid svårt att blanda in rött i det. Men det hindrar mig inte :) utan till jul måste det vara liiiiite rött också, annars blir det ingen julstämning.
många kramar

2007-12-05 @ 18:54:42
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Lily of the valley

Du har ett mycket varmt, mysigt och ombonat vardagsrum. Nougat är en härlig nyans som passar till mycket.
Jag ser att du har en rottingfåtölj, I like :)
och ditt lilla soffbord är också helt i min smak precis som ditt adventsarrangemang.
Jag är inte helt färdig med mitt hem än, men det får ta sin lilla tid.
ha de bra
kram Lily

2007-12-05 @ 21:37:34
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Anonym

Soffan är superskön att sitta och ligga i.
Jag gillar Ikea :)
Kram Lily

2007-12-05 @ 21:39:27
Postat av: Trolda

Poppins; Tack =D Nu skall jag bara fila lite på DETALJERNA...=D Och visst vill man ha liiiiite rött till jul...Jag tror med all säkerhet du lyckas matcha in den färgen också! =D
Lily; Jag har faktiskt TVÅ rottingfåtöljer...=D Me like 2 =D Och det måste få TA sin lilla tid att "bo in sig", så är det. Och visst är soffan skön att ligga i...(Jag tillhör dem som hellre ligger än sitter i soffan...Med massor av kuddar o en filt=D)

Trolda - Godmorgon och kramar!

2007-12-06 @ 07:27:05
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: åsa

Fint du får det.. och den där nougat tonen är såå fin..=)) med rött till som du hade.. på olika detaljer..=)/åsa

2007-12-06 @ 07:39:42
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Trolda

Tack Åsa - jag börjar trivas ordentligt nu =D

Trolda - tjingeling!

2007-12-06 @ 19:48:29
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback