Romeo Och Julia

"NÄSTAN som att vara där... PÅ The Metropolitan Opera, I New York...Mingel med VÄRLDS-STJÄRNOR "live" på stora vita duken...Fest, Glamour och  Elegans...You name it..."

Precis så sa hon, biljettförsäljerskan på Folkets Hus i Trollhättan, när jag ringde och beställde biljetterna. Så vi får väl SE vad kvällen lider. Det LÅTER ju iallafall som det kommer att bli en ytterst trivsam tillställning.
image981 
Pjäsen är ursprungligen skriven av William Shakespeare och är en så kallad TRAGEDI. Den skrevs redan 1596 och handlar om förälskelsens dilemma...Ja, alla känner väl mer eller mindre till "Romeo och Julia"...

Det är två ungdomar som blir handlöst förälskade i varandra, men eftersom deras respektive familjer ligger i fejd med varandra, anses deras kärlek omöjlig och förbjuds. De gifter sig i hemlighet i hopp om att deras familjer på så vis skall försonas och bli ett. Så sker dock icke och tragedin fullbordas genom att de två unga inblandade begår självmord...

Jag njuter av att se de gamla pjäserna uppföras på nytt i en kanske lite modernare tappning. Jag njuter av skådespelet och magin i aktörernas framförande. Jag njuter av att höra och se OPERA sjungas från hjärta och själ. Och jag hoppas verkligen få ånjuta detta nu ikväll, liksom med "halva foten" i New York...=D

Trolda - With Half Foot In The Big Apple...=D

Kommentarer
Postat av: Janne Pettersson

Låter trevligt. Jag tar själv alla chanser att låtsas att jag är på Manhattan (även om inget går upp mot The Real Thing).

Postat av: Poppins

Så kul att få ta del av lite glamour! Jag älskar opera och rycks med av musiken. Opera är ett bra sätt att leva ut sina känslor.
kramar

2007-12-15 @ 23:41:16
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Trolda

Janne; Jag kan tänka mig att du svävar ut emellanåt...=D
Poppins; Opera rensar ut..Så är det! =D Det var en ytterst trevlig tillställning =D

trolda - kramar!

2007-12-16 @ 16:56:00
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback