Söndagsbilden

image1012 
Det STRÅLAR om "Söndagsbilden" denna söndag i slutet av månaden december. ÄNTLIGEN lyser SOLEN - denna LJUVLIGA, UNDERBARA tingest som lyst med sin frånvaro så länge - och inger HOPP, ENERGI och LUST!

Nu hörs det inte men det LÅTER om "Söndagsbilden" också...Det är nämligen ett litet, litet vattenfall i ån som ständigt sprider ett porlande ljud, dag som natt, året om. LÅTER gör det också om grannskapets små FÅGLAR...Ett riktigt VÅR-LIKT sjungande och kvittrande råder från den närliggande häcken. HÄRLIGT, om än lite "fel" i december, tycker jag!

HÄRLIGT och ytterst TRIVSAMT börjar det också bli i mitt KÖK nu...Saker och ting börjar falla på plats, hitta sina positioner och göra sig "hemmastadda". Jag har i sant VÅR-RUS slängt ut det mesta av den lilla JUL jag nu hade, och fått upp lite LJUSA attribut. Det är dessutom NYSTÄDAT inför morgondagens FESTLIGHETER som hålls i undertecknads hem...=D
image1013 
Den gamla SOCKER-LÅDAN har fått ny funktion...Här tjänstgör den som KÖKS-HYLLA. Tycker den passar fint in i min köksmiljö. I krukorna figurerar förutom den nygjorda MOSSBOLLEN också tre stycken SUCKULENTER, dessa torktåliga små skönheter...På hyllan hänger en MURGRÖNA som väl egentligen kräver NÅGOT mer ljus än den får HÄR, och dessutom betydligt mer vatten än de ovan nämnda små skönheterna...,men, men...Varar den bara över FESTEN så...=D
   
NER har de högst tillfälliga JUL-GARDINERNA också åkt...UPP med ljusa, enkla linnegardiner för att ge maximalt ljusinsläpp.
image1017 
En TOMTE får vara kvar...Han sitter ju så fint där i soffan och innebär därmed trivsamt sällskap =D
image1018 
Jag börjar TRIVAS rejält nu i mitt kök. Och med de just nu underbara dofter som sprider sig från UGNEN känns det EXTRA hemtrevligt...Det är egen-marinerad VITLÖKS-KYCKLING som tillsammans med CURRY-SÅS, RIS och SALLAD skall utgöra kvällens mény...Jag tror onekligen det skall smaka riktigt, riktigt gott =D

Jag önskar alla mina kära medbloggare en högst angenäm Afton!

Trolda - With Weekly Report...and With Kitchen View...

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Nästan en vårrapport från väster...låter mysigt med det porlande vattnet från ån. Du har väl hört Winnerbäcks vackra ´´En tätort på en slätt´´ där han sjunger ´´Ett fönster vi kan sitta vid och blicka ut mot ån´´

2007-12-30 @ 18:15:09
Postat av: Poppins

Så du har redan vår hemma? Här får nog julen vara kvar lite till, i alla fall till efter trettonhelgen. Fint blev det i köket. Jag gillar dina söta spaljéer i fönstret.
Ser fram emot en rapport om dukning och meny från festen.
Önskar dig ett riktigt gott nytt år!
kramar från Poppins

Postat av: Lily of the valley

Tulpanerna i förra inlägget gillar jag. För mycket glitter är inte snyggt.
Så underbart med lite sol(vi hade nog sol i 10 min). En sån tur att du hann fånga den :D
Jag gillar ditt kök jättemycket. Det är ombonat och mysigt, och MYCKET fina saker har du. Bra smak :D
Vitlökskyckling, ris och currysås, låter smaskens :D
Jag önskar dig ett GOTT slut på 2007 och ett GOTT NYTT ÅR 2008
Många, många Lilykramar

2007-12-30 @ 21:03:49
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: EVA

Ville bara önska dig ett GOTT NYTT ÅR !!!
***
KRAM EVA

2007-12-30 @ 23:00:40
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården säger

Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 01:20:29
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Trolda

Alla; TACK för fina ord och GOTT NYTT ÅR till er alla =D

Trolda - kramar!

2007-12-31 @ 13:14:14
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback