Tulpaner...

image992 
Har man som jag stått och planterat HUNDRATALS julgrupper i ett par veckors tid, med rejält jordiga "sorgbandsnaglar" som följd..., är man DEFINITIVT inte sugen på att pryda bordet med ovan nämnda tingest..."Julgrupp - bevare mig väl"...

NEJ, då faller man för det ENKLA. Och VAD är väl enklare och mer positivt och glädjande  än VÅRENS blomma - TULIPA, Tulpan...Och i en julig guldkruka blir den extra vacker tycker jag.
   
Ikväll är det så kallad "Uppesittarkväll" med möjligheter till att fixa det där "sista" inför självaste DAGEN...För egen del är det mesta redan klappat och klart och jag blir nog inte direkt någon "Uppesittar-Trolda" med "nattsuddartema" heller, eftersom även morgondagen innebär arbete...Men lite fejande BLIR det, för så skall det ju VARA, och så blir det mycket mys i soffan, för så skall det ju OCKSÅ vara =D

Ta det LUGNT där ute i JUL-RUSHEN nu kära Medbloggare, för det BLIR jul imorgon...Jag LOVAR!

Trolda - With Christmas Feelings...

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

God Jul & Gott Nytt År!

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag köpte också en stor bukett röda tulpaner. Jag önskar Dig en fantastisk Jul och ett Gott Nytt År Trolda. Vi ses på bloggarna nästa år!

2007-12-24 @ 07:45:58
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Trolda

Nina; TACK detsamma till dig =D
Slottsträdgårdsmästaren; Vi har GÒ smak vi...Så ÄR det =D Underbar JUL till dig också, tack! Och ett fantastiskt härligt Nytt ÅR!
Trolda - kramar!

2007-12-25 @ 13:34:48
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback