Bandy!

107318-284
Eftersom Sverige dessvärre inte spelar med i HANDBOLLS-VM i år, och eftersom broderlandet DANMARK (mitt andra favoritlag) tyvärr inte kvalificerade sig för finalspel (men KAN erövra en hedervärd tredje plats), ger jag mig hän åt BANDYN!

Denna underskattade sport med ringa världsligt intresse( troligen på grund av ett högst begränsat antal deltagarländer) där man ibland har MYCKET svårt för att upptäcka en orange boll.

Bandysportens supportrar består till stor del av män som tar tillfället i akt att under en match få värma sig med diverse spirituosa! De bär gärna med sig den medhavda drycken i en gammaldags portfölj. Rödmosiga och rödbrusiga tar de ibland gemensam ton i något som skall liknas vid en så kallad HAEJARAMSA! Tätt, tätt står de samlade på de ofta spartanska läktarna. Ty i BANDYNS värld råder inte någon flådig och fet ekonomi, och därför är idrottsarenorna sällan av modernt snitt.

Allt detta är nu sant. Iallafall om man lyssnar till FÖRDOMARNA av denna FANTASTISKA sport!

För mig är den just FANTASTISK för att vi idag besegrade Finland i semifinalen i en OHYGGLIGT spännande match! Och för att vi imorgon förhoppningsvis slår ut Ryssarna i FINALEN!

Det FANTASTISKA utgörs naturligvis också för min del i det faktum att vi just nu har det lite glest med SVENSKAR i andra lagsporter...Och att det finns vittring på GULD!

För som SVENSK blir jag OMÅTTLIGT stolt och nationell när det anas medaljer! =D

Trolda - for GOLD!

Kommentarer
Postat av: josephzohn

Härligt med fler bandyvänner!!
Nystanet gås GOLD

Postat av: pimpim11

Jag är så ointresserad av sport så jag är dåligt insatt i det du skriver om.
Jag var ensport tjej när jag träffade min man men tyvärr var han heltsporttokig att jag fick nog och blev tvärtom. Ha en bra dag./pimpim

2007-02-04 @ 11:34:38
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Zassi

Hihihihi... Vilken lycka!
Bandy har jag aldrig fastnat för, jag är en rikgt hockeytjej. Men en medalj till Sveriga tackar man ju inte nej till!

Ha en skön söndag!
//Z

2007-02-04 @ 15:25:47
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Trolda

Josephzohn; Vi får glädja oss åt SILVRET istället! Inte "illa pinkat" det heller!!! =D

Pimpim; Jag är mest intresserad i STORA sammanhang.ÄLSKAR att se handboll, fotboll, ishockey om och när Sverige fajtas om eventuella medaljer! Då är Trolda minst sagt engagerad...=D

Zassi; Har väl anat att du är en hockeytjej..=D Och det är väl Frölunda som gäller!? Eller har jag helt fel där? Trevlig söndag!

Trolda - Tjingeling!

2007-02-04 @ 16:30:58
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Zassi

Hihi.. Näää, det är ju MODO Hockey som gäller!!
Jag e ju en norrlandstjej!
Tjingeling//Z

2007-02-04 @ 18:50:21
URL: http://katterochpasta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback