"Inga fler lik i garderoben..."

107318-320

Jag tillhör väl den kategori människor som inte trivs när det är RÖRIGT omkring mig. När det ligger prylar huller om buller, här och där, överallt. (Iallafall så länge det är SYNLIGT! I garderober och skåp och lådor är det ofta en mindre katastrof.)

Min käre Sambo delar inte direkt min uppfattning om ordning och reda och kan emellanåt undslippa sig kommentarer som PEDANTERI och STÄDMANI. En enligt mig HELT fel åsikt då jag absolut inte springer runt med dammvippan jämt och ständigt. Till och med kan jag förnöjsamt åse en DAMMRÅTTA  fara förbi med den enkla tolkningen att det "visst är dags att städa..." Sådant beteende har ICKE pedanter!

Och kommer man till mina GARDEROBER är pedant-teorin som sagt helt befängd! Ett närmast liknande KAOS möter dig när du försiktigt gläntar på dörren. Rasrisk utlovas! Jag bara STOPPAR in, klämmer till, stänger igen och hoppas att den förblir stängd.

Jag vet heller egentligen aldrig riktigt vad jag faktiskt HAR för kläder i den...

Men se NU är det annorlunda...=D !!!

Gårdagen ingjöt mod och lust till att ÄNTLIGEN reda ut om jag överhuvudtaget har NÅGOT som kan passa inför vårens mode. Och döm om min förvåning och glädje när jag upptäckte en och annan tidlös raritet! För nu är det SANNERLIGEN en helt annan garderob! Klänningar, blusar och kjolar HÄNGER fint på galjar. Byxor, tröjor och koftor samsas fint på hyllorna. Det är ORDNING och REDA!

I samma andetag passade jag på att SORTERA UT, kassera och slänga. Totalt blev det TRETTON fulla plastpåsar till Klädinsamlingen! TRETTON påsar...Det är ganska mycket det! Det resulterade givetvis också i ett befintligt TOMRUM i min garderob, som så småningom eventuellt kan resultera i ett par nyinköp...(Någon finfin VÅRKLÄNNING kanske..=D)

Det resulterade också i en "smockfull" liten "Black Pearl"(min söta bil!) som synes på bild.

Jag känner mig OERHÖRT nöjd med min insats och kommer fortsättningsvis försöka hålla denna PEDANTISKA garderobs-standard! Det är så mycket lättare att hitta, så mycket trevligare att helt plötsligt kunna "välja och vraka", och så mycket mer glädjande att inse att man faktiskt inte är HELT ute vad gäller vårens "outfit"!

Pedant!? Ja, tack!

Trolda - Doing the Wardrobe!


Kommentarer
Postat av: Inga M

Aha, det är så folk bär sig åt för att få garderoberna att räcka till. Jag försöker köpa nya garderober istället och placera dem i källaren.
Det vore bättre att städa ur och ge bort kläder till klädinsamlingen. Du har rätt! Grattis till ett bra beslut.

Postat av: cleo

Du kan få komma hit om Du vill, och fixa mina garderober... :-) Nä, det är inte så farligt, jag tillhör också "nu gör jag ett ryck i garderoben-typen". Grattis till den fina ordningen!

2007-02-17 @ 16:15:26
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Inga; Tack.Själv känner jag mig omåttligt nöjd! =)

Cleo; Jag kommer direkt...=) Men visst är det så SKÖNT när man fått gjort det där "rycket"!?!

Trolda - med ordning och reda!

2007-02-17 @ 16:25:45
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback