Äntligen Fredag!

107318-243
Vissa veckor riktigt SEEEEGAR sig fram....Denna veckan var just en sådan utdragen historia. Ingen speciell orsak, inget att klaga över, inget annorlunda alls, men SEG var den verkligen.

Så nu när det ÄNTLIGEN är fredag-kväll känns tillvaron så mycket trivsammare, så mycket lättare. En HEL ledig helg utan krav, utan måsten. Underbart!

Jag och min käre Sambo startar upp kvällen med RÄKOR och vitt vin. Allt uppdukat i skenet av stearinljus, och lugn fin musik i bakgrunden. (Och naturligtvis en bukett tulpaner!)  Man kopplar av, man myser....Och själva "räk-ätandet" är så trivsamt i sig!

Senare lär det bli dessert i form av lite olika slags ostar, salta kex och ett glas Portvin. Och naturligtvis rundar vi av med en liten mörk choklad-bit. Mmmmmm, SÅ gott!

När man arbetar ÄR det en speciell "fredagskänsla" som smyger sig på. Dagen flyter lite lättare, folket är lite gladare, tillvaron känns ljus och man har lättare till skratt!

Nu skall jag så sätta mig till bords, skala lite räkor, dricka lite vin och bara vara, bara njuta, bara LEVA.

Koppla av.......=)

Trolda - Friday on My Mind!

Kommentarer
Postat av: cleo

Åh, så underbart det låter! Hoppas ni får det riktigt mysigt och gott! Kram och ha en underbar helg!

Postat av: pimpim11

Nu blev jag så sugen på räkor men här får jag äta räkor själv mannen är allergisk så det är lagom romantskt att sitta med tända ljus själv och skala räkor. Du ditt upplägg inför helgen verkar vara bra. /pimpim

2007-01-20 @ 00:12:57
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: cleo

Hej där, överlever ni i snöovädret? Mysigt va? HOppas allt är väl med Dig. Kram.

2007-01-20 @ 11:53:04
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Maria

Hoppas ni hade det jättemysigt! Jag hade lillasyster här och käkade gott och skvallrade lite! Fredagsmyyyys!

2007-01-20 @ 12:19:42
URL: http://emen.blogg.se
Postat av: Inga M

Ha ha, Du körde samma koncept igår kväll som vi gjorde här; skaldjur, vin, levande ljus, ostbricka, och kaffe med chokladbit!!

Fast vi hade inga tulpaner, men däremot ett par gäster.

Jag håller med om att fredagar är speciella. Det är möjligheternas kväll med en hel ledig helg framför.

Ha en fortsatt trevlig helg! Hoppas Du slipper snöstormen!

2007-01-20 @ 12:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback