Fredagsmys!

107318-259

Upplagt för MYYYYSFREDAG! =)

Nyinköpta VÅRAZALEOR, som dessvärre kanske blir något kortlivade här i hemmet, då jag INTE är speciellt bra på att vattna....Men jag KUNDE inte motstå dessa skönheter. Likt KÖRSBÄRSTRÄD i full blom strålar de med sin LIVSKRAFT! Och ger mig kraft i retur, och "fredagskänsla".
107318-258

"Fredagskänsla" får jag också av "Världens Bästa Irishcoffee`s", nämligen SAMBON´s!! (Jodå, han har ett ANTAL kvaliteér....=)) Och jag MÅSTE tillstå det efter ett antal beprövade "Irish´s", Sambon´s ÄR bäst! I hela Världen! Faktiskt. Så ÄR det!

Alltså, som sig väl BÖR en FREDAGSKVÄLL - MYYYYS!!! =D

Trolda - Wishing You All a nice Weekend!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det såg ju gott ut det där som sambon fixade.
Berätta för mig hur ska jag sköta mina nyinköpta azaleor Jag är urkass på inomhusblommor trots detta köper jag 4 stora vita azaleor för tt de är så maffiga. Trevlig helg. /pimpim

2007-01-26 @ 20:35:59
Postat av: Kicki

"Gud va mysigt" ni ska ha det på fredagen, Mys på bara.
Det där med att få blommor att överleva är ett mysterium.
Jag har en systerdotter som nu till sommaren går ut floristlinjen på gymnasiet, hon "fnyser" alltid åt mig och mina blommor, hon säger att jag endast är betrodd med "tjockbladiga växter" eller kaktusar hupp!!!!!!!!
Jag som äääällllsskkkkaaaaarrrrrrr blommor.
Just därför säger hon då.
Kram

Postat av: Zassi

Vad fina azaleor! Det är några blommor jag aldrig köper - har fått för mig att dom är svårskötta? Men jag vet inte från var för jag har aldrig ägt några ;)

Du det där såg super gott ut!! *slurp*
Ha en riktig mysfredag!!
Tjingeling//Z

2007-01-26 @ 20:48:44
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: cleo

Irish coffee. Aah, så gott! Jag tog sista skvätten whisky och gjorde en Irish coffee till oss förra helgen. Gott! Ha en fin helg"

2007-01-26 @ 20:57:17
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Fialotta

Åh vad gott! Trevlig helg på dig!

2007-01-26 @ 22:16:14
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Vårazaleorna sköts likvärdigt som "vanliga" Azaleor. Men kräver mer LJUS! Vattnas förslagsvis varannan dag genom att sänkas ner i LJUMMET vatten i diskhon. Då "bubblar" det och rotsystemet fylls av vatten.Efter cirka 2-3 minuter bör det ha slutat bubbla. Ta upp plantan, låt rinna av(får INTE bli ståendes i vatten!), sätt tillbaka i ytterkrukan. Azalean får ALDRIG torka ut - då dör den! Och så vill den ha LJUS som sagt, så en fönsterplats rekommenderas! Ja, lite extra pyssel ÄR det med Azalean, men det är faktiskt VÄRT det, för den är ju så otroligt vacker! Själv är jag ju lite slö med vattningen, men får ha som regel nu att göra det varannan morgon...Hmmm..

Trolda - God Morgon!

2007-01-27 @ 09:17:10
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Inga M

Precis så säger min gamla mamma att man ska sköta azaleor. Här överlever de aldrig och det beror på att jag är så lat. Den där proceduren blir inte genomförd, åtminstone inte på rätt sätt.

Det som finns i fönstren här är krukväxter som är mästar i överlevnadskonst, de superhärdiga som tål att ligga ner över krukans kant och be om vatten!

Azaleorna är så vackra men inget för mig tyvärr. Lycka till med Din!

2007-01-27 @ 10:42:32
Postat av: elinleticia

Recept på det där som fick det att vattnas i munnen på mig! bums! :)

2007-01-27 @ 11:54:02
URL: http://elinleticia.blogg.se
Postat av: Therese

Här blir det lördagsmys =)Underbart att se min pojkvän igen. Han sitter här bredvid mig och ser bilden på Irishcoffee och blir nog rätt så sugen.

Ha en fortsatt trevlig helg.

2007-01-27 @ 15:00:17
URL: http://theaa.blogg.se/
Postat av: Kaffebönan

Dina Irish var stora o maffiga.. Visst är det kalas med Irisccoffe.
Var bara tvungen att kommentera..
Tjingeling o ha de gott

2007-01-29 @ 22:33:33
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback