Mobil-löst!

107318-210

Uppenbarligen tillhör jag ett UTDÖENDE släkte! Kanske anses jag till och med som STUPID, OMODERN och TORFTIG!?!

Själv tycker jag att jag är INTELLIGENT, MODERN och FRÄCK!!! Och det känns SKÖNT att inte vara som alla andra! =D

För visst VÄCKER det uppmärksamhet och frågor i dagens samhälle om du inte har en MOBILTELEFON om du är under , säg 70 år....

Jag har fast telefon i hemmet (jodå, LITE modern är jag...=)) ,och på mitt arbete finns det naturligtvis också telefon, om någon vill nå mig. Det RÄCKER faktiskt för mig! Den ÖVRIGA tiden, som ju är MIN fritid, vill jag inte kunna nås jämt och ständigt. Så är det.

Jag behöver EGENTID och LUGN och RO. Jag har inget BEHOV av att ständigt vara "aktuell" och prata "nonsens" - som jag - mobillös som jag nu är - inbillar mig att "nio av tio" samtal är...

Naturligtvis är jag inte dummare än så att jag inser att det säkerligen kommer att INTRÄFFA skéenden i livet där jag ÖNSKAT att jag hade en mobil-telefon...Vid hemskheter såsom OLYCKOR, akuta SJUKDOMAR med mera.....(Men ÄR det så "mycket mera"...!??) Men då är det ju fint att ALLA ANDRA har en......! =)

Mitt liv och leverne fungerar alldeles UTMÄRKT i skrivande stund utan denna "tingest"! Och jag betvivlar STARKT att jag överhuvudtaget kommer införskaffa en heller!

Jag måste tillstå att jag faktiskt till och med känner mig lite positivt UNIK! =)

Trolda - Unique!

Kommentarer
Postat av: Zassi

Trolda - The wise!
Helt rätt av dig. :-) Kram

Postat av: Magda

Det stämmer det du skriver, ibland vill jag också vara ifred o inte kunna nås. Men nu när man haft mobilen ett tag har det blivit en vana att alltid kunna nå dom man vill o dom alltid kan nå mej.
Fast min mobil har så dåligt batteri att den laddar ur vid minsta kyla, så man kan säga att jag också är mobillös.

2007-01-08 @ 22:29:07
URL: http://magda.bloggagratis.se
Postat av: Magda

Det stämmer det du skriver, ibland vill jag också vara ifred o inte kunna nås. Men nu när man haft mobilen ett tag har det blivit en vana att alltid kunna nå dom man vill o dom alltid kan nå mej.
Fast min mobil har så dåligt batteri att den laddar ur vid minsta kyla, så man kan säga att jag också är mobillös.

2007-01-08 @ 22:29:07
URL: http://magda.bloggagratis.se
Postat av: cleo

Beundransvärt! Själv är jag fast i mobilträsket och känner mig naken när jag glömt den. Fast ibland lämnar jag den hemma med vilje och det är en speciell känsla av frihet som infinner sig då! :-)

2007-01-09 @ 00:42:26
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Zassi; tack för det! Ibland "får jag onekligen TILL det...." =)

Magda; då är VINTERN lite lugnare för dig så iallafall....=)

Cleo; jag antar att det blir som en "vana" att ständigt vara "nå-bar"...Men fint av dig att Du någon gång emellanåt uppför dig REBELLISKT! =)

Trolda - Rebell....=)!

2007-01-09 @ 08:00:38
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Ella

Jag skrattar lite åt detta, så bra skrivet! Jag måste visserligen ha mobil i jobbet men jag håller med dig, hur viktigt är det egentligen att ringa det där samtalet och tala om att man står i garaget?

2007-01-09 @ 08:32:57
URL: http://livetefter
Postat av: Fialotta

Jag hade en period då jag absolut inte kunde vara utan mobil. Idag går jag ofta hemifrån utan att ha den med mig, jag kommer inte ihåg den helt enkelt. Ibland kan de väl vara bra att ha, men oftast är de ju inget jätte akut folk ringer om. Ja jag vill nog hålla med om att du är unik, men inte bara därför =)

2007-01-09 @ 11:30:45
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Gregbert

Har du antenn i skogen? Eller kan du inte ta emot SMS? Verkar som du letar efter en anti-modern-gloria fast inget val egentligen finns!

2007-01-09 @ 13:46:25
Postat av: pimpim11

Jaghar mobil fast många undrar varför jag har en när jag aldrig svarar i den eller att den ligger hemma.
Håller fullständigt med dig i det du skriver men jag har en inte därför att jag vill bli nådd över allt utan tvärtom, jag vill kunna nå andra var jag en är. Lite knäppt men en vana som jag skaffat mig.
Att det ska hända saker och inte kunna ringa.
Det händer kanska ofta att jag skiter i att svar i mobilen om jag inte har lust. Så stå på dig att vara lite onårbar är sund. /pimpim

2007-01-09 @ 15:03:41
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Trolda

Ella, ja nog är det många samtal som är ganska så innehållslösa...

Fialotta; Du är för söt...=)!

Gregbert (!); Visst finns det VAL...Med 3G i närheten fungerar Sambons mobil alldeles utmärkt!

Pimpim; Det låter som du har en sund inställning till din mobil..=)

Trolda - Närvarande!

2007-01-09 @ 15:15:39
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Torparfrun i Meåfors

Jg måste lägga till min stategi som är ett mellanting mellan din och pimpims. Jag glömmer bort att ta med den. Ibland medvetet. Men den är bra att ha när en av oss är inne i byn och den hemma kommer på något mera som måste köpas.

Postat av: Gregbert

Ok!

2007-01-10 @ 15:01:14
Postat av: Inga M

Jag fick min av gubben och han mumlade något om fjärrkontroll. Undrar vad han menade med det :-))

2007-01-10 @ 20:42:09
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Fia

För mig är mobilen nödvändig. Jag måste nås om dottern blir sjuk, hon har shunt. Utan mobil hade jag haft mindre frihet.

2007-01-15 @ 12:13:38
URL: http://raggarbrulla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback