Rätt svar.....

Härligt med alla SPEKULATIONER.....Här kommer så historierna bakom, och det "felaktiga påståendet"!

1  Jodå, visst har jag besökt 43 OLIKA LÄNDER! Jag har faktiskt tillbringat längre perioder i mitt liv på resande fot. Ett antal tågluffar genom Europa, långresa i Asien, boende och arbetande i Australien och Skottland, och au-pair i Schweiz. Utöver det har det även blivit kortare resmål till specifika länder. Jag ÄLSKAR att resa!

2  BRUCE SPRINGSTEEN var min STORA idol på 1980-talet! Jag har sett honom LIVE fem gånger och "HANDSKAKNINGEN" ägde rum under en sådan konsertresa i KÖPENHAMN. Döm om min förvåning när jag timmarna före konserten ser Mr Boss Himself komma gåendes på STRÖGET! NATURLIGTVIS kunde jag inte motstå att gå fram till Honom och hälsa....=) Strax därefter greppade Han (efter förfrågan!) en GATUMUSIKANT´S gitarr och underhöll hundratals människor mitt på Ströget! Lyckan var TOTAL! (VILKEN MAN!)

3  Med mitt sinne för DRAMATIK (!) ,med mitt DOCKLIKA utseende (allt är relativt...=)), och med mina ROSIGA kinder, BORDE jag väl ta plats på "MADAME TOUSSEAU" i London utan problem....=) MEN, "Madame Tousseau" har jag dessvärre aldrig bevistat överhuvudtaget, TROTS ett antal gånger i London...Så DETTA var alltså "den felande länken"!!!

4  Jodå, i min RUSIGA ungdom och med Chiantin´s värmande druvor i mitt blod, tog jag mig vatten över huvudet och badade i "FONTANA DI TREVI"!!! Troligen inte ens med hälften av Anita Ekberg´s GRACE, ej heller blev det dokumenterat (och tur var väl det...), men BADADE gjorde jag!

5  Trots med brist av det nödvändiga ARBETSTILLSTÅNDET i Australien nästlade jag mig in i den KOMMUNALA hierarkin och erhöll arbete som "Marknadsundersökare". Med karriär på bensinstationer och i småbutiker med penna och papper i högsta hugg, ställde jag frågor till besökarna. Allt i syftet att utvärdera kommunens framtida stadsplanering. Så BYGGS det i SYDNEY är det delvis MIN förtjänst! =)

Ja, detta var sannerligen kul tycker jag. Själv har jag farit runt på bloggar och gissat och läst...Och jag är glad för era kommentarer och gissningar i MIN! I skrivande stund är det enkom TVÅ personer som gissat rätt..Så LITE klurigt var det allt..=)!

Trolda - with Answers!

Kommentarer
Postat av: Maria

Attans!

Postat av: cleopethra

Äsch! Jag som tyckte det var en så kul grej att Du blivit tagen för en vaxdocka! :-) Men det var kul att Du kom på en så kul grej... :-) Lurigt, lurigt! Och så har Du badat i Fontana di Trevi. :-)

2007-01-05 @ 19:21:55
URL: http://cleopethra.blogg.se
Postat av: Fialotta

Attans, jag som var så säker =)

2007-01-05 @ 20:21:44
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Therese

Ha, ha du är bara för go du...
Vad underbart...jag vill också resa, det är mina drömmar och du har verkligen varit med om en del.
Du verkar vara så spontan och lite crazy (rätta mig om du har fel). Naturligtvis på ett positivt sätt =)

Ha en bra helg

2007-01-05 @ 21:01:43
URL: http://theaa.blogg.se
Postat av: Therese

om jag har fel ska det ju vara

2007-01-05 @ 21:45:53
URL: http://theaa.blogg.se
Postat av: pimpim11

Vad synd då hade jag fel då. /pimpim

2007-01-05 @ 21:56:13
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Inga M

Fel, fel fel hade jag. Jag var så säker på att Du varit i fler än 43 länder! Lessen men jag hinner inte anta Din utmaning. Jag har min sista lediga dag imorgon o den är inbokad. På söndag måste jag jobba o förbereda måndagens undervisning. Och det kräver en stunds eftertanke att göra 5 påståenden varav ett ska vara osant! Men tack för omtanken!

2007-01-05 @ 23:37:37
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Trolda

Ja, detta var onekligen KUL med era gissningar! Och JA, jag har badat där, mitt i Rom..Det var i min rusiga, busiga ungdom...=) Och att RESA är fantastiskt roligt!

Inga, Du skall inte känna dig tvingad till något alls, det var bara en kul grej!Du får ha en skön helg!

Trolda - tjingeling!

2007-01-06 @ 16:23:52
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Cadial

Jag missade ocksa! Uteslutningsmetoden fick mig ned till Madame T och fontanen, och dar valde jag fel. Kul tavling. Har ar mina, en ska bort:
!Skakat hand med Tomas Anabolen Johansson (tungviktsbrottaren)
2 Spottat pa golvet i Notre Dame
3Sprungit upp pa scenen pa LOLITA POP och nedkastad av densamma av brutala vakter.
4 Plankat in pa Gyllene Tider
5 Men...har jag inte gjort nat mer...glom tavlingen!

2007-01-09 @ 14:07:52
Postat av: Trolda

Cadial; ja du BORDE ju ha en aning om det hela...JASSÅ, du har spottat i Notre Dame....USCH vilken hädelse!

Trolda - Notre Dame-besökare!

2007-01-09 @ 15:22:42
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback