"Bagagerums-Marknad"

På svenska kallar vi det "LOPPMARKNAD", medan danskarna säger "BAGAGERUMS-MARKNAD". Hur som helst var jag där, på plats i Söndervig på den danska Västkusten, och gjorde små fynd...=D
image740 
Mycket folk i omlopp var det och borden dignade av allehanda ting...En hel del "skräp" fanns att tillgå, men också saker som tilltalade mina sinnen...
image741 
För egen del föll jag för dessa två GLAS-KARAFFER, som jag så småningom tänkt fylla upp med någon hemgjord likör från skogens skörd framigenom...Kan vara gott att smutta på när höstmörkret faller. Jag betalade 20 kronor per styck och det var väl ett rimligt pris...?!? =D

Den ursöta lilla GLAS-KUPAN jag lagt ett par små taklökar och sten i kostade endast 25 kronor, och den är jag OERHÖRT glad åt!
   
Duken är faktiskt också ett klipp från danmarksresan...Dock inte fyndad på "Loppisen" utan införskaffad i en trevlig butik på rea för 50 spänn...

Jag älskar att besöka auktioner och loppmarknader, och extra trevligt blir det ju när man gör små fynd som dessa...=D

Trolda - "Finder"


Kommentarer
Postat av: Poppins

Godmorgon! Vilka fina fynd du har gjort. Glaskupan var helt otroligt att du kom över för 25 kronor. Och karafferna såg ut att passa in väldigt bra bland din glassamling. Och fyllda med hemmagjord likör lär de blir ännu trevligare :)
kram

Postat av: Maria

Karafferna var verkligen hur fina som helst... exakt såna ska jag försöka hitta till mina hemgjorde likörer =P

2007-07-13 @ 09:34:15
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: ejmis

Jag älskar loppisar...dina fynd var riktigt fina!!!

2007-07-13 @ 10:44:26
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Zassi

Men hallå såna fynd du gjort :) Superfint! Och billigt tycker jag! Åh vilka underbara rosor du bjuder på längre ner ;)
Jag är ute och målar så datorn hamnar längst ner på priolistan, men nu var jag in för att boka biobiljetter på SFs sida (Palladium), gubben o jag ska se Johnny Depp och Orlando Bloom *slurp*, Piraterna du vet... 18.00.
Och då bara måste jag besöka dig för att säga ett litet "Hej" :) Hoppas allt är väl med dig! Våran södertripp blir inte förrän i början av augusti, pga barnens mor som har ändrat lite i semesterplanerna :( Och jag tror inte vi åker så långt ner som till dig... ..suck.. Men det kommer fler år :-) Haf förtröstan! Jag har inte gett upp :)
Tjingeling//Z

2007-07-13 @ 15:11:27
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Anonym

Vilka fina fynd du har gjort. Glaskupan med taklökar är superfin. Jätteläckert! Taklökar tillhör en av mina favoriter och jag har en del i min trädgård. Duken och karafferna var också ett fint klipp. Inte så dumt att göra likör som man kan smutta på i höst och vinter ;)Jag gillar också loppisar & auktioner. Det är kul när man hittar saker som man gillar för en billig peng. Ha en underbar fredag
kram
Lily :)

2007-07-13 @ 16:31:09
Postat av: Cadial

Fran loppis till auktion! Jag bjuder 30 riksdaler for glaskupan!

2007-07-13 @ 16:56:07
Postat av: åSA

De var väl jättefina!!/ÅSA

2007-07-13 @ 17:40:40
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Trolda

Poppins; jag är MYCKET nöjd över mina fynd...=D Och med likör från skogens bär blir det bara utsökt...=D
Maria; Ja du är ju en "saftare o syltare" av stora mått....=D Förstår att du skulle vilja ta över mina fynd....=D
Ejmis; Visst är det härligt med loppisar! =D
Zassi; Åh vad härligt med ett biobesök!och orlando....o depp.. =D Förstår att husmålning prioriteras...Men vad trist att du inte kommer...=( Hade verkligen sett fram emot en Zassi alive....=D Men som du så klokt säger..."Det går fler tåg"...Och den som väntar på något gott så...=D Ha en fortsatt fin semester!
Lily; ja du är ju en frekvent besökare av dito arrangemang....=D Och visst är de fina! =D Jag blev så glad...Ha en fin fredagskväll!Kram =D
Cadial; Sorry....Budet ej taget....=D Lägg till en nolla så skall jag ÖVERVÄGA....=D (dessutom blir ju fraktkostnaden OHYGGLIG, och vem skall stå för DEN !?!) =D
Åsa; YEP, så är det...=D
Trolda - den fyndiga! =D

2007-07-13 @ 18:23:03
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: pimpim11

Sådana fina fynd. Kikar in för att säga på återseende vi sticker imorgon till Danmark Ha det så bra nu kram pimpim

2007-07-13 @ 22:06:20
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Ha en trevlig fredagskväll och helg!

2007-07-13 @ 22:35:31
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Inga M

I Dina händer blir det fynd! Du har verkligen blick för det sköna i tingen och jag förstår om Du gillar bakluckemarknader!

2007-07-14 @ 01:07:42
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Härliga fynd! Att hälla upp hemmagjord likör i de där flaskorna låter utmärkt! Vilka vackra rosor i inlägget nedan! Och stereo, dator och bil liggern ära mina tre favoriter. Men jag byter faktiskt bort streon mot TV:n eftersom jag följer Stargate fem dagar i veckan... ;-) Vad fint det var i gästrummet och så fräsch Du är, hur kan Du vara så brun i detta regnrusk? Ha det gott! Kram, Pethra.

2007-07-14 @ 07:03:04
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se
Postat av: Trolda

Pimpim; Ha en underbar semester-tripp till det DEJLIGA Danmark! =D
Nina på Johangården; Tack =D Och detsamma till dig!
Inga; Åh, tack Inga, du är så rar...=D Och jag gillar verkligen att "fynda"...=D
Pethra; Mitt TV-tittande är högst begränsat...Men kollar gärna på en bra film emellanåt! Och flaskorna blir nog extra smarriga med innehåll...=D Vi hade faktiskt en del sol i Danmark, därav färgen. Dessutom tillhör jag turligt nog dem som lätt blir brun...=D Ha det gott,kram!
Trolda - kramar o godmorgon!

2007-07-14 @ 09:08:36
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback