"En epok har gått i graven"...

image824 
Ja, så har man då till slut anslutit sig till den stora massan, följt med hopen, sållat sig till de sina och gett efter för näras och käras önskningar om ett införskaffande av en MOBILTELEFON...

Efter evinnerligt tjat och gnat och prat från ALLA om att jag ABSOLUUUUUUT borde skaffa mig en mobil har jag nu alltså resignerat och gett vika...Det är dock av principiella och personliga skäl inte ett alldeles smärtfritt beslut..."Jag KLARAR mig utan. Jag HAR bevisligen klarat mig utan i snart 39 år! Jag VILL inte jämt vara anträffbar. KÖR jag av vägen eller får bensinstopp har ju IALLAFALL den nästkommande bilisten en att ringa ifrån...Och SKULLE det nu "hända något" så löser det sig nog utan en telefon ändå - det har det ju gjort tidigare." Eller hur!?

Min allra bästa Väninna - som läser min blogg varje dag, men i stort sett aldrig kommenterar - deklarerar att "En helt ny VÄÄÄÄÄÄRLD öppnar sig nu när du äntligen har en mobil"...Det har Hon absolut bevisat idag genom att skicka mig 7 (!) sms där Hon bland annat frågar varför vi aldrig har pratat om Povel Ramel´s död...VIKTIGA saker minsann...(Vi var oerhört förtjusta i Povel´s käcka och kluriga texter i vår ungdom skall väl tilläggas...) Hon skrev också att jag ALDRIG skall stänga av denna tingest - aldrig någonsin. Så att jag alltid finns där, på plats, med min mobil.

Men se DÄR kommer Hon att få TJI !!! =D Jag skall SJÄLV välja vem jag vill svara och framför allt NÄR. Passar det inte Trolda och Trolda vill vara ifred med sina egna tankar och visioner så kommer den att vara AV. Så är det. Dessutom är det inte tillåtet att ha den igång under arbetstid. Och hur skulle DET se ut om alla anställda gick och tjattrade om "väsentligheter" under dagens lopp, skickade sms och tog foton...!?

För FOTON kan jag ta =D Det är min "ultra-pryl-galne" Sambo´s gamla avlagda jag tagit över och den är inte alls gammal...Där finns moderniteter av alla de slag och det är "3G"...Så i ett nafs är jag uppkopplad till omvärlden och kan få reda på ALLT jag behöver...FANTASTISKT...

Och motvilligt MÅSTE jag erkänna att det också ÄR lite kul...=D Jag HAR lärt mig skicka sms och njuter utav det. Jag HAR lagt in alla mina kontakter och känner oerhörd tillfredsställelse över att en gång för alla få lite ORDNING på numren. Jag HAR ring många onödiga och sporadiska samtal...Och jag HAR kollat hur kameran fungerar. Till och med min lilla "Trolda-blogg" finns inlagd om nu andan att läsa eller kommentera den skulle falla på. Och jag VILL ha samtal från nära och kära.

Jag får väl helt enkelt inse att för att förhålla sig ajour med saker och ting och för att bibehålla kontakten med nära och kära i ett allt mer stressat samhälle KRÄVS det en mobil...För det är ju så enkelt att bara skicka det där lilla sms:et och säga att allt är bra...Eller att skicka en liten "puss"...=D  Det är också väldigt enkelt att bara stänga av den. PRECIS när man vill. Och den möjligheten känns faktiskt oerhört skön och som en förutsättning för hela anförskaffandet. Så är det.

Trolda - In A New Epoch!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det är roligt att sms:a men man måste inte vara tillgänglig hela tiden.
Jag håller med dig! Jag sätter min på ljudlös eller stänger av den om jag inte vill bli störd. Jag tycker det är viktigt att få vara ostörd när man vill...(Blogga är roligare....;) kram Lily

2007-07-31 @ 20:00:31
Postat av: Stina

Vilken trevlig blogg du har. =)

Postat av: pimpim

Jag håller med dig Jag är anträffbar precis när jag vill och svarar när jag känner för det.
Alla mina vänner och släkt säger att jag är dålig på att svara eller få tag på och vad säger det att jag vill vara ifred så det så Det är bra att ha mobil ofta och jag känner mig naken utan det men den får inte ta över mitt liv kram pimpim

2007-07-31 @ 21:07:05
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Maria

Hahaha gud va du är söt!

2007-07-31 @ 23:19:41
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: ejmis

Välkommen till mobilens värld får jag väl säga då!

2007-08-01 @ 01:48:10
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Trolda

Lily; Visst är det roligare att blogga...=D
Stina; Tack för de orden! =D
Pimpim; Man måste nog få bestämma över sitt liv utan alltför stor påverkan av mobilen...Och då är det skönt att kunna låta bli att svara =D
Maria; Du mä...=D
Ejmis; Tack =D Jag lär ju dela den med ett antal...=D
Trolda - Godmorgon!

2007-08-01 @ 06:58:37
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Inga M

Oj, har Du levt så länge utan mobil? Det är ju väldigt ovanligt idag i vårt samhälle. Men jag förstår Dina invändningar. Man kan känna sig i händerna på omgivningen genom att alltid vara anträffbar. Gubben måste alltid ha mobilen på pga stuguthyrningen och jobbet och det kan bli påfrestande. Det ringer hela tiden. Jag stänger ofta av dock och tycker det är skönt. Men skulle inte vilja vara utan den. Jättebra uppfinning!

2007-08-01 @ 09:32:40
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Vildängel

Oj har du varit utan mobil så länge? Själv förstår jag inte hur jag kunde leva utan den innan jag fick min första mobil 99. *s* Det är en av de få saker jag alltid har med mig - fast min make hävdar bestämt att det är tack vare kamerafunktionen som används mer än själva telefonfunktionen. *s* (och han har nog rätt.....)

2007-08-01 @ 10:13:57
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Åsa

hihi..snart kan du inte gå någonstans utan mobil....ska du se..!=) nejdå ..bra inställning att svara när man tycker o vara anträffbar bara ibland..=)/åsa

2007-08-01 @ 15:43:38
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Trolda

Inga; Jag börjar också tycka det är en fantastisk pryl...=D
Vildängel; Du är ju onekligen en UTMÄRKT fotograf!!! =D Och har du haft en så LÄÄÄÄNGE!!!? Hujedamej....vad jag har missat saker..=D
Åsa; Jag börjar som sagt tycka det är oerhört trevligt...=D MEN stänger av vid behov eller låter bli att svara..=D
Trolda - med mobil...=D

2007-08-01 @ 20:21:02
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Janne Pettersson

Snart är du uppe i 51 mobiler, som jag...

2007-08-09 @ 08:21:31
URL: http://jannepettersson.blogspot.com
Postat av: Trolda

Janne Pettersson; Kanske det...någonstans ska man ju börja ifrån...=D
Trolda - med nummer 1 !

2007-08-09 @ 20:05:15
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback