Fredagsmys...

Något av det allra bästa med att återigen börja arbeta efter semestern är att FREDAGEN återfår sin status som en "LJUVLIG INRÄTTNING"...Från att under ledigheten bara varit "en dag i veckan" erbjuder den nu avkoppling, ledighet och MYS. Den där speciella FREDAGSKÄNSLAN kommer åter. Och jag njuter av kvällen i lugn och ro...

Ute är det som värsta höstrusket och därför kurar jag inne med tända ljus, god mat och dryck. I afton serverades det RÄKOR, BRÖD och OST. Till det serverades ett riktigt gott vitt vin.

Nu blir det mys i soffan med en bok och musik. Trots att det är sommarmånaden juli eldar vi en brasa för att få bort den lite råkalla luften inomhus och för att öka trivselfaktorn. Jag hade väl egentligen hellre suttit ute i en ljum sommarbris på Altanen, men eftersom det alternativet just nu inte finns, så myser jag oförskämt bra här uppkrupen i soffan i ljusens sken...

Det är stilla, det är lugnt och det är FREDAGSMYS.
image807 
Trolda - In A Cosy Mood...





Kommentarer
Postat av: ejmis

Tände ljus på altanen ikväll, första gången i år, visst känns det att vi går mot höst...

Postat av: Inga M

Den här sommaren behövs både eld och ljus för att överleva. Det är nog den värsta i mannaminne här i alla fall. Jag gillar i o för sig inte att ligga i solen men det är liksom ljusare ute och lite gladare med sol. Hösten är ändå en mysig tid och den börjar krypa inpå nu.

2007-07-28 @ 01:57:10
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh, vad härligt det läter med en brasa. Mysigt! Jag har försökt länge att inte bli påverkad av vädret men igår tyckte jag att det var för dj-vligt. Sedan en månad ca köper jag hem snittblommor(finns inte så mycket kvar i trädgården)och det piggar upp väldigt. Musik, god mat och dryck är aldrig fel. Man får ha sina knep;)
Ha en skön lördag
kram Lily

2007-07-28 @ 08:26:52
Postat av: Nina på Johangården

mmm... härligt med en brasa, själv har jag ingenstans att tända en sådan. Uppenbar brist i mitt hus alltså. Tända ljus kan jag däremot göra. Men... det blir sååå varmt inne av det. För här har varit hett väder. Ha en trevlig helg!

2007-07-28 @ 09:26:07
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Trolda

Ejmis; Ja nu närmar sig hösten...alltför snabbt,och inte har det ju varit någon sommar att tala om heller tyvärr...
Inga; Tycker också hösten är mysig...men trist att inte haft nån sommar att tänka tillbaka på...och solen piggar upp - absolut!
Lily; Ja, snittblommor piggar upp...=D Köper också hem det hela tiden....och försöker mysa så gott det går...=D
Nina på Johangården; Härligt med värme...Det är er förunnat där uppe i norr! Men en brasa skulle du ha....Men mysigt med ljus också.
Trolda - önskar en fin helg!

2007-07-28 @ 09:41:50
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: pimpim

Håller med dig när man måste börja jobba måste man leta fram det positiva och en av flera saker är att fredagarna blir något extra kram pimpim

2007-07-28 @ 10:12:22
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Trolda

Pimpim; Visst är det så...=D
Trolda - kram!

2007-07-28 @ 11:15:24
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback