"Laubjergs Rosenhave"

Efter ett besök på "Laubjergs Rosenhave" blir man minst sagt sugen på att skaffa sig ett antal av de vackra skönheterna...Trädgården i sig är inte speciellt estetiskt utformad och innehåller i stort sett "bara" rosor, men när man går runt där bland knopp, blomster och doft önskar man sig rosor - i mängd.
image726 
image727 
Rosorna är placerade för att SYNAS...Var och en har en alldeles egen placering utan "konkurrens" från något annat. Det står utförlig information och skötselråd vid varje planta, som jag dessvärre var alldeles för lat för att skriva ner, och detta är säkert även för att underlätta vid eventuellt inköp i den tillhörande plantskolan där utbudet av växter, och just rosor, var bland det största jag sett.
image728 
Tusentals rosor fanns att införskaffa..."Vilka skall man välja...!?" Min FAVORIT var dock given...Med en varm orange-aprikos ton och en LJUVLIGT lite fruktig exotisk doft var det utav tvivel denna som vann mitt hjärta, rosen "Charles Austin".
image730 
image731 
Underbart vacker...Och ljuvligt doftande. Någon gång skall jag anlägga en liten rosträdgård, och då skall denna lilla Sötnos få en framträdande plats...
    
Där finns dock något för alla och en var...Hundratals olika skönheter, allt efter tycke och smak...
    
Är man trädgårdsintresserad, och kanske framför allt då av ROSOR, är det helt klart väl värt ett besök. Om inte annat så får luktsinnet sig en rejäl "kick" och det är en lisa för själen att strosa där i lugn och ro.

Trolda - "The Rose" =D


Kommentarer
Postat av: Maria

Oj! Vad härligt med detta hav av rosor! Ärsäkert ännu roligare om man självtänker ha någon rosträdgård!

Postat av: pimpim11

En liten rosenträdgård det låter underbart att anlägga. Tyvärr är min trädgård för liten men annrs tycker jag iden är briljant. kram pimpim

2007-07-11 @ 09:35:39
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Poppins

Åååååh, säger jag bara. Det låter verkligen som ett utflyktsmål för mig. Och tänk, Charles Austin har en speciell plats i mitt hjärta också. Den blommar så tacksamt med underbara blommor.
kram kram

2007-07-11 @ 18:59:29
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ljuvliga bilder, mycket vackra rosor. Det verkar vara en underbar plats. Kram Lily :)

2007-07-11 @ 20:02:37
Postat av: Trolda

Maria; Det är något speciellt med rosor =D
Pimpim; Jag går i planeringstankar iallafall...=D
Poppins; Du hade säkert älskat det stället =D Och dina rosor hade lätt platsat i sortimentet...=D Och vad KUL att även DU - som är så KUNNIG inom rosor - också hedrar Charles Austin...!!! Jag känner genast att jag då har lite potential...=D
Lily; Där gavs mycket inspiration och glädje =D
Trolda - med kramar =D

2007-07-11 @ 21:18:16
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: åsa

Milde tid.. vilka rosor.. klängrosorna på spaljeerna gick inte av för hackor...
Jag bor i fel zon... i fel land.. borde bo på kontinenten.....=)/ Åsa

2007-07-11 @ 22:19:13
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Trolda

Åsa; Speciellt känns det väl så NU - med konstant regn o femton plus....Och TÄNK att kunna ha rosor som dessa.....=D
Trolda - Godmorgon!

2007-07-12 @ 07:49:59
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback