GLAD MIDSOMMAR!!!

Skall man nu vara riktigt NEGATIV så inser man att väderprognosen förutspår IHÅLLANDE regn. Hela dagen. Om man nu inte har sin vistelse i NORR förstås...Men det har inte jag. Och med detta raseras på något vis hela planeringen inför FESTEN...Iallafall att sitta utomhus. Och med TIPSPROMENADEN, och med KUBBSPELET.

Fortsätter man i den negativa andan inser man att JOBBET kallar...Jovisst, folk vill köpa blommor även på Midsommarafton. Inte är det många som strosar runt och plockar sina egna blommor nu för tiden.

ÄNNU mer bedrövligt kan det bli när man inser att det också är lite KYLSLAGET. Vad skall man ha PÅ sig då den nystrukna, redan framlagda KLÄNNINGEN känns lite för tunn...
image676 
Nu TILLHÖR jag dessbättre inte det NEGATIVA släktet! Jag försöker hitta lösningar och positivt tänkande i det mesta. Jag tror absolut man får ett roligare LIV då.

Alltså...LÅT det regna bäst det vill. Under det nyinförskaffade PARTYTÄLTET sitter man tätare och mysigare...Och LJUSLYKTORNA skiner onekligen bättre när det är mulet...=D Till övriga utomhusaktiviteter erbjuds PARAPLY eller REGNKAPPA. Och under tipspromenaden blir det liksom givet med små värmande "nubbe-stationer"...

Med HELG-JOBB innebär det oftast GLADA och YSTRA kunder! Man sprider glädje och får glädje i retur. Härligt. Ser man dessutom lite framåt är det officiell SEMESTER från måndag, inofficiell från IDAG klockan två!!! Och visst kan man stå ut med några timmar bakom disken för att strax efter ånjuta en FYRA VECKORS ledighet!!! =D

Vad gäller KLÄDSELN att döma är det bara att inse att de flesta ANDRA lär komma i "tilltufsade" och slitna FRITIDSKLÄDER...Allt för att hålla kylan och regnet på avstånd. Själv blir du alltså garanterat FESTENS PÄRLA genom att BEHÅLLA planerad klädsel på...Och vad är väl roligare än det!?! =D

image677 
Med dessa POSITIVA rader önskar jag er ALLA en riktigt härlig och GLAD MIDSOMMAR!!!  NJUT av Sverige i en tid då det är som vackrast, och njut av samvaro med nära och kära. Oavsett väder och vind!

Trolda - At Midsummer Eve =D

Kommentarer
Postat av: Poppins

Helt rätt! Tänk positivt! Fast här är det inte bara regn utan storm... Håll i hatten! KRAM

Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

De bir kanonbra! Vi ska sätta upp en presenning över en del av altanen så vi kan sitta ut och äta i alla fall. Men vi hoppas över det traditionella midsommarfirandet på bygdegården. Trolda, Du MÅSTE kolla in mitt senaste inlägg, sedan Du kommmenterade nyss. Jag tror det tilltalar Din humor.... :-) Kram.

2007-06-22 @ 08:37:39
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: Inga M

Här gäller att bylta på sig antar jag. Det ska regna här också. Heller påbyltad och varm än snyggklädd och frusen. Ha en trevlig midsommar!

2007-06-22 @ 08:49:20
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Zassi

Hihi.. jag tror du sprider glädje oavsett var du är :D
Och visst blir det mysigt i ett partytält. Vi hade regn ifjol och satt i ett partytält! Det var hur trevligt som helst :) Nu gör väl iof sällskapet sitt oxå!
Och visst ser det väl härligt ut hos mig :) Om några timmar ska det fyllas med folk och jag har lagt snapsen i frysen!
Ha en underbar midsommarafton! Kramkram

2007-06-22 @ 09:07:36
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Maria

VIlken härlig inställning! Jag ska ta med mej denna känsla när vi åker ut till ösregnet på Tjörn! Jag har gett mej tusan p åatt vilket väder det än är så ska min son ha en krans (=jag får ge mej ut i rusket)!
Trevlig midsommar till dej också!

2007-06-22 @ 09:31:49
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: pimpim11

Så härligt positiv du är idag klokt och bra.
Jag önskar dig en skön dag och entrevlig stundande semester men vi hörs (skrivs)väl fler ggr kram pimpim

2007-06-22 @ 09:41:35
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: ejmis

Med din underbara inställning är jag övertygad om att ert midsommarfirande blir fantastiskt!!
Glad midsommar!!

2007-06-22 @ 12:27:35
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är rätt inställning! Ha en glad skön midsommar!:)
Kram Lily

2007-06-22 @ 15:27:44
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Trevlig midsommar Trolda.

2007-06-22 @ 17:27:45
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ha det nu gott i regnet.. och man ska se saken från alla håll.. som du gör..=)/åsa

2007-06-23 @ 10:57:29
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Trolda

Poppins; Jag höll i hatten - det behövdes...=D
Pethra; Hahaha, ditt inlägg var riktigt roligt...=D När det nu gick så bra!
Inga; Visst har du rätt...Hellre kläder som värmer än den tunna klänningen....Nu hade jag dock den =D
Zassi; Hihihi....Tack för det....=D Och partytältet häll på att blåsa i småbitar...Men MYSIGT var det! =D
Maria; Hoppas din söte son fick en krans...Trots spöregnet som var...=)
Pimpim; Tack för det! Och det skall bli uuuunderbart med semester snart.....=D
Ejmis; Det var en kanonkväll, tack =D
Lily; Tack =)
Slottsträdgårdsmästaren; Detsamma =)
Åsa; Ja, man får försöka vara positiv =)
Trolda - som hade en fantastiskt trevlig midsommar trots regn o rusk =D

2007-06-24 @ 12:10:57
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback