"Efter Bröllopet"

En oerhört vacker och gripande film...Det är NÄSDUKAR som gäller. MÄNGDER av dem...."Snyft, snörvel..." Det är två av mina absoluta FAVORITSKÅDESPELARE, trevlige svensken Rolf Lassgård och ursnygge dansken Mads Mikkelsen, som gör otroligt bra rolltolkningar i filmen "Efter Bröllopet". Filmen kom ut förra året, 2006.

image393

Lassgård är en mångmiljonär som bittert får erfara att Liv inte alltid går att köpa för pengar, trots att man besitter mängder av dem...Mikkelsen arbetar som hjälparbetare i nödens Indien, och räddar Liv med hjälp av pengar...Pengar som behövs till medicin, utbildning och mat.

Deras öden vävs samman genom en kvinna båda männen förälskat sig i. Rolf i nutid, Mads i dåtid.

Det är en oerhört vacker och sorglig historia, som ger insikt om Livets vara eller icke vara. Där finns dock också ett par tillfällen till glädje och skratt. Man får också en inblick i de otroliga skillnaderna i levnadsstandarden mellan i-länderna och u-länderna.

Och som sagt, om man som jag har lätt för att bli tårögd av gripande historier bör man ladda upp med en rejäl trave  näsdukar, för här flödar verkligen tårarna emellanåt...

Trolda - In Tears...


Kommentarer
Postat av: Zassi

Vilken härlig plantering med ankmamman =) Vårigt och fint :)
Jag såg kanadagässen!!!
Ååh en riktig snyftare - Huvva det klarar jag aldrig.

Och du hade rätt angående hockeyn! Tjohooo!! Det ordnade sig *lycka*

Hörde på radion att västkusten hade storm, upp till 30 sekundmeter?! Klarar ni er?
Önskar Dig en underbar måndag! Kramiz

Postat av: Trolda

Zassi; Tack för det! Och våren kommer till er också frampå....Här är det blåsigt, men ej någon storm,tack o lov. Utanför på gärdet strosar tranor o kanadagäss(säkert de på bilden...=D)ihop med 4 rådjur o en triljon starar o koltrastar...Idylliskt värre alltså...=D Och visst hade jag rätt angående hockeyn...=D GRATTIS! Ha en underbar måndag du också!

Trolda - Godmorgon!

2007-03-19 @ 09:08:54
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: pimpim11

Jättefina vårdekorationer du gjort.
Här snöar det och är mulet idag. Sänder alpkramar från mig. Jag har bloggat lite kolla in hos mig. /pimpim

2007-03-19 @ 09:15:02
Postat av: fialotta

Den måste jag se! Jasså ni har snöfritt ser jag på söndagsbilden. Här har det snöat nå så hemskt. Gatorna som var så upptorkade och fina är nu fulla med snö igen :( Våren, vart tog du vägen?

2007-03-19 @ 09:19:57
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Pimpim; Ha en fortsatt underbar semester i Alperna!!! Och jättefina bilder du lagt in därifrån..=)

Fialotta; Våren kommer, var så säker...=)

Trolda - Tjingeling!

2007-03-19 @ 10:30:23
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback