"Egendomliga Fakta"

Jag har blivit utmanad av Zassi, och av Maria. Väljer dock att "slå ihop" utmaningarna till EN. Det känns svårt nog att lista sex fakta om egendomligheter...Tolv känns hopplöst...=) Så därför kommer sex egendomligheter som ägt rum i mitt liv här och nu.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens blogg för mer information.

Jag väljer att skicka uppdraget vidare till Cleo, Fialotta, Pimpim, Johanna, Kaffebönan och Inga. Det är inget KRAV för någon av er att vara med, men det känns som en kul grej...

Ja men då kör jag...

1
På en gata i Sydney möter jag en man som deklarerar världens undergång. Han anger mitt födelsedatum som "the D-day" år 2002. "Synd" replikerar jag, då fyller jag nämligen år...Då säger mannen förutom mitt datum också den exakta tidpunkten för min födelse, på sekunden...Som vi ju nu alla vet blev det inte någon "världens undergång" år 2002, men hur stor är sannolikheten att få höra ens exakta födelsedatum basuneras ut på en gata i ett annat land...Jag får rysningar än idag.

2
Genom att tala om för vakten på Ullevi att jag "kissar ner mig snart" (!) får jag honom att låsa upp kravallstaketet mitt under en pågående landskamp mellan mitt dåvarande favoritlag Brasilien och Sverige. Brasilien hade just avslutat VM och jag var smått besatt av spelarna...(15 år och käääär...) Zico och Socrates spelade, dessutom ULTRAFAVORITEN Eder Aleixo de Assis, som sekunderna efter mitt påstådda urineringsbehov hade den goda smaken att bli utvisad...Och eftersom jag var stationerad under arenan där spelarna kommer ut/in, mötte jag "Mannen i mitt liv" under Ullevis läktare. Det blev ögonkontakt och fotografier. När Han passerade mig tog Han mig varsamt runt midjan.....Jag sov inte på veckor....=)

3
Överlycklig över att ÄNTLIGEN fått det efterlängtade körkortet småsprang jag hemåt för att meddela den goda nyheten. Impulsiv och oerhört yster nämner jag det inträffade för en vilt främmande man som står och putsar och fejar på sin splitternya Porsche 928 utanför ett garage. Naturligtvis resulterade det i att han erbjöd mig att provköra  hans bil...Det blev en långtur till Göteborg och en maxhastighet på 170km/h (han stoppade mig där...=)) Alltså var den första bilen jag körde ett mastodontpaket, nyputsad och redo...Lycka...

4
Jag och en resekamrat beslutade oss för att ta en nattligt nakenbad under stjärnbeströdd natthimmel på Bali. Det hela var mycket romantiskt...Efter avslutat bad tog vi oss tätt omslingrade upp på den till synes öde stranden. En strand som tydligen inte var så öde, eftersom alla våra tillhörigheter var puts väck! Vad göra!? Vi hade dryga kilometern till vår gemensamma bungalow...Inga kläder på kroppen, rumsnyckeln borta...Min resekamrat lyckades bryta loss två stora "palm-blad" från en planta, och med dem som vårt enda skydd tog vi oss raskt fram genom gator och gränder...Väl framme på bungalow-området väckte vi naturligtvis viss uppståndelse....(Behöver jag tillägga att vi bytte boende nästa dag...)

5
Jag och min käre Sambo beslöt oss för att se de norra delarna av Sverige i form av CAMPING! Första anhalten blev i Mora-trakten. Väl på plats vid en idyllisk liten skogs-sjö började vi resa tältet. Från ingenstans, rätt upp ur sjön, kommer så en fullutrustad DYKARE! Han frågar om vi varit här förut? Det hade vi inte.."Det förstår jag", sa mannen."Vill ni inte bli ihjälbitna av knott och mygg, bör ni definitivt byta plats..." Mannen följde oss till bilen, lotsade oss till sin egen trädgård, smäckte upp en utedusch och gav oss lov till att mumsa av landets jordgubbar. Sedan tog han farväl, och vi såg honom aldrig igen...

6
I Skottland hade jag två jobb samtidigt. Ett av dem var i en affär med en riktig "skitstövel" som arbetsgivare. Ständigt berusad och otrevlig var han varken min eller kundernas favorit...Det andra var på Puben, där jag verkligen trivdes med att arbeta. Efter diverse oegentligheter med "skitstöveln" fick jag sparken. Inte något man vill basunera ut direkt, även om ingen tyckte om mannen i affären. Alltså beslöt jag mig för att inte nämna saken för någon. Väl på plats på mitt trevliga Pub-arbete sitter de "gamla goa gubbarna" och ser lite "busiga" ut....Helt plötsligt tar de gemensam ton och stämmer upp i en egenkomponerad sång - om MIG! Om mig och mitt tidigare arbete, om "skitstöveln", om hela episoden...Om hur mycket de tycker om mig, och om hur glada de var åt att jag äntligen slutat på det andra jobbet. Då blev jag riktigt rörd och bjöd de "gamla goa gubbarna" på en runda.

Ja, detta var små episoder ur mitt liv...Jag hoppas de har roat er något litet och att de "utmanade" också kan förgylla tillvaron för oss andra med några härliga historier!

Trolda - "Challenged"

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha ja det var kul att läsa! Speciellt det där med palmbladen =D

Postat av: Zassi

Nämen jag dånar så underbart!! Hahaha... vad mycket roligt du hade att berätta. Jag är helt övertygad om att du hade kunnat komma på 6 egendomligheter till :)
Hihihi.. vilken lycka!!

2007-03-07 @ 10:22:09
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: fialotta

Men Trolda, bara palblad säger du :) Jag har antagit utmaningen!

2007-03-07 @ 10:46:43
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: EVA

Hahaha ! Vilka härliga historier ! Vad mycket egendomligt du varit med om !

KRAM EVA

2007-03-07 @ 12:43:02
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Kaffebönan

Javisst.. jag tror många har sina fantastiska historier ur livet att berätta, men jag tar inte den här nu.. tycker jag har annat som känns mer meningsfullt för mej idag att få ut..
Jag lägger in lite då något kommer upp i ljuset för mej.. Vad det blir vet jag aldrig från dag till dag.. tankarna får styra tillfällen.
Ha de fint o tjingeling o en go kopp kaffe på dej.

2007-03-07 @ 13:04:48
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Trolda

Maria; Lite pinsamt var det...=D

Zassi; Vad kul att du tyckte om det! =D Och det FINNS faktiskt några till.....=D

Fialotta; Tur det var varmt.....=D

Eva; Ja ibland händer det onekligen saker i mitt lilla liv...=)

Kaffebönan; Det var inte meningen som något tvång, fint att du tar det som du har lust till..Tjingeling o kaffegott till dig också! =)

Trolda - med egenheter...=D

2007-03-07 @ 14:02:17
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Kix

Jösses så mycket kul att läsa. Balihistorien var ju störtskön - sånt händer bara inte!!

2007-03-07 @ 17:34:20
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: cleo

Utmaning antagen, Din charmiga lilla knäppgök! :-)

2007-03-08 @ 09:49:28
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kul läsning! Jag har valt att inte anta utmaningen den här gången. Detta eftersom jag vill att min blogg ska handla om inredning och annat, men vill inte att den ska handla om mig. Men kanske en annan gång =) Ha en trevlig dag!

2007-03-08 @ 10:02:46
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Frida

Den här utmaningen var extra rolig :)

2007-03-08 @ 15:39:49
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Trolda

Kix; Nej man tror ju inte det...men så sker det ändå...Så här i efterhand kan man ju skratta åt det...=)

Cleo; Fint Cleo! Har läst dina härliga historier och fick mig ett härligt skratt! Koko, koko...=D

Johanna; Det förstår jag mycket väl...Och som sagt var det inte som ett tvång! Ha en fin kväll! =)

Frida; Tack skall du ha! =D

Trolda - Tjingeling!

2007-03-08 @ 17:55:57
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Maria

WOW!! Här ligger man i lä....;)

2007-03-09 @ 00:03:58
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback