Fest För Alla Åldrar...

Igår kväll var jag på en "Bygdegårdsfest". En "enkel" fest där ALLA kan vara med, ung som gammal. Det är inte ofta som iallafall JAG bevistar sådana tillställningar. Och sällan har jag haft så roligt som igår!

Det serverades lite lätt mat;  potatisgratäng, kassler och sallad. Kaffe och kaka till dessert. Önskad dryck fick du själv ta med. Långbord, dans till en tvåmansorkester och inspelad musik i pauserna.

Och så mycket som jag dansade igår har jag nog aldrig dansat förr...Medelåldern på gästerna var garanterat runt sextio år...Och GISSA om "Gubbarna" var dansanta! Han som var äldst var nog runt 80 år...Och med honom blev det en stilla vals...Jag provade bugg med en yngre förmåga som verkligen KUNDE bugga, och helt plötsligt kändes det som även JAG kunde...=D

107318-376

Här sitter jag tillsammans med min bordsgranne, som även hon fick tillfälle att "slänga sina lurviga"...

Jag tycker det är oerhört trevligt när man kan umgås med folk av ALLA de slag. Jag hade en "tung" diskussion med en äldre dam om hur det var förr på de gamla gårdarna, jag samtalade livligt med en medelålders herre om dagens samhälle och jag fick många härliga skratt. En fantastiskt härlig kväll var det.

Jag tycker det är berikande att träffa människor i alla åldrar och uppmuntrar gärna till samvaro "över gränserna".

Trolda - Dancing Queen...=D

Kommentarer
Postat av: Maria

Visst är det underbart att knna umgås med folk i alla åldrar! Tycker att det är härligt! =)

Postat av: Målarn

Härligt med "riktig" fest.
Verkar ha varit en toppenkväll.

Allt gott "Målarn"

2007-03-11 @ 17:19:45
URL: http://caparol.wordpress.com
Postat av: Zassi

Halloj,
Åh här händer det grejjer! Missade Så ska det låta, men Janne har en helt fantastisk röst. Fattar inte varför vi inte får se mer av honom i TV?!

Krattat? Helt otroligt... här har vi 4 dm snö kvar... ..suck..

Planterat? Näää.. är det redan? Ojoj, jag som bara hunnit komma ihåg att spara en äggkartong, hur ska det gå..

Dansant! Jajjamensan, åker gärna på dans med blandade åldrar :) Tokroligt!!

Todeloo//Z

2007-03-11 @ 19:06:23
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Trolda

Maria; Ja, visst är det så...=)

Målarn; Det VAR det....=D Verkligen! Och det kändes onekligen "riktigt"...Allt gott till dig också!

Zassi; Det gäller att "hänga med"....=D Tycker absolut det skulle vara mer av JANNE i TV...SNÖ!?! Huuuu, stackars er där uppe....Det är aldrig försent för att plantera - du hinner! Och visst är det kul med blandade åldrar o dans...=D Ha en skön kväll!

Trolda - Godkväll!

2007-03-11 @ 20:20:57
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: pimpim11

Håller med dig att möts olika människotyper berikar ens liv.
Däremot är jag glad att slippa jobba med endel.
Ha en bra vecka. /pimpim

2007-03-11 @ 22:29:20
Postat av: Trolda

Pimpim; Visst berikas man av möten i livet...Ha en fin vecka du också!

Trolda - Godmorgon!

2007-03-12 @ 07:11:28
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: cleo

Det låter helt underbart!

2007-03-13 @ 04:08:39
URL: http://cleopethra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback