Hyacinter

Här i Sverige klassas HYACINTEN som julblomma. Som VÅRBLOMMA har den föga intresse. En trist syn på en underbar blomma tycker jag. Det räcker dock att man passerar sundet söderöver för att blomman skall uppskattas på ett helt annat vis. Danskarna - de förstår blommor minsann!

För egen del tycker jag halva nöjet med blommor är DOFTEN. Och finns det någon ljuvligare doft än Hyacintens !?!

Nu har den kommit i en förhållandevis ny färg. Svagt gul med ton mot lite lime. Kanske kommer det att öka intresset för denna underbart ljuvliga blomma !?!

image422

Så här tillsammans med andra vårblommor kommer den helt till sin rätt. Här samsas den med Minipåsklilja, Tusensköna och Citrontimjan. Det doftar ljuvligt från både Hyacint och Citrontimjan kan jag lova...=D

image423

Se så vacker den är med sina små, små spröda blommor som sprider sådan väldoft och glädje! Ett par ägg och några fjädrar ger det hela en föraning om den kommande Påsken...

Nu skall jag sätta mig ner i favoritfåtöljen, ta mig ett glas vin och bläddra i tidningen "Allt i Hemmet" som till min stora glädje hade landat i brevlådan dagen till ära. Det är FREDAG - denna underbara inrättning! =D

Trolda - with Scents!

Kommentarer
Postat av: laijnen

Så kul att få glädja andra så här på fredagskvällen. Sitter som bäst och försöker att fixa och trixa med bloggen. Men det går ju så där. Knasigt när man inte fattar allt...Ha de gott

Postat av: laijnen

Herregud, glömde ju, sååå fina bilder...vill ha...

2007-03-30 @ 19:29:08
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: Johanna

Fina bilder! Som vanligt blir jag sugen på att köpa blommor och göra arrangemang efter att ha besökt din blogg! =) Ha en trevlig helg!

2007-03-30 @ 20:17:43
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Lilla My

Superfint blomsterarrangemang och färgen på ljusen gillar jag också.Trevlig kväll!

2007-03-30 @ 20:40:46
URL: http://bibbi.bloggspace.se
Postat av: Stina

´Verkligen vackert! Kram Stina

2007-03-30 @ 21:07:50
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilka fina arrangemang.
Du är så duktig. /pimpim

2007-03-30 @ 21:55:28
Postat av: Lily of the valley

Underbara bilder med vackra arrangemang! Det är alltid spännande och inspirerande och se vad du gjort med blommor och bad. Mina "gamla" julgruppshyacinter som jag har i min lilla rabatt vid entreén sprider en underbar doft.
Det är så härligt och jag blir så glad när jag kommer hem! Kram Lily

2007-03-31 @ 09:17:27
Postat av: Lily of the valley

PS!..med blommor och blad ...(inte bad)
Kram Lily

2007-03-31 @ 09:19:44
Postat av: Trolda

Laijnen; Det är inte alltid helt enkelt med datorer....Själv är jag definitivt ingen expert på dem...Men tydligen kan jag göra fint med blommor iallafall...=D Tack skall du ha! =D

Johanna; Vad GLAD jag blir när du säger så...=D Tack! Och en härlig helg till dig också!

Lilla My; Tack skall du ha =D Och detsamma!

Stina; Visst är de underbara - hyacinterna...=)

Pimpim; Tackar ödmjukast..=D

Lily of the valley; Jättekul att höra att jag kan inspirera något lite...Och doften av hyacinter är oslagbar!Jag har också planterat "julhyacinter" i rabatterna men de vill sig inte alls här....=( Dessvärre har jag inget bad - och hade jag nu HAFT det så hade jag nog behållt eventuella BADbilder för egen del....=D (jag förstod allt att du menade blad...=D)

Trolda - God förmiddag!

2007-03-31 @ 10:39:52
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Trolda

Laijnen; Det är inte alltid helt enkelt med datorer....Själv är jag definitivt ingen expert på dem...Men tydligen kan jag göra fint med blommor iallafall...=D Tack skall du ha! =D

Johanna; Vad GLAD jag blir när du säger så...=D Tack! Och en härlig helg till dig också!

Lilla My; Tack skall du ha =D Och detsamma!

Stina; Visst är de underbara - hyacinterna...=)

Pimpim; Tackar ödmjukast..=D

Lily of the valley; Jättekul att höra att jag kan inspirera något lite...Och doften av hyacinter är oslagbar!Jag har också planterat "julhyacinter" i rabatterna men de vill sig inte alls här....=( Dessvärre har jag inget bad - och hade jag nu HAFT det så hade jag nog behållt eventuella BADbilder för egen del....=D (jag förstod allt att du menade blad...=D)

Trolda - God förmiddag!

2007-03-31 @ 10:41:09
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Lars Anders Johansson

Jag gillar dina blomsterrapporter, önskar att jag hade gröna finrar...

2007-03-31 @ 10:46:22
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Trolda

Lars Anders; Vad KUL att du gillar dem! Och fortsätter du följa dem kanske du faktiskt FÅR gröna fingrar till slut....=D
Trolda - Grönfingrad!

2007-04-01 @ 08:51:50
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Karin A

Så fint arrangemang. Imorgon ska jag själv förhoppningsvis göra årets påskkrukor, kanske det får bli någon hyacint. :) Jag kan bara hålla med om hyacinter - överallt annars är det ju en typisk vårblomma. :)

2007-04-01 @ 09:59:19
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Lars Anders Johansson

Jag bor tyvärr så illa till för blommor...

2007-04-02 @ 18:00:04
URL: http://slott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback