Söndagsbilden

image406

Det hade utlovats sol och upp emot 15 grader...Det är cirka 5 grader och solen gör idoga försök att tränga igenom dimmolnen men orkar liksom inte fullt ut. Min besvikelse är stor.

Ändå huserar jag idag i trädgården med diverse uppröjningsarbeten. Tar bort vissna löv och grenar och går runt med krattan i högsta hugg. Och naturligtvis dricker jag mitt kaffe utomhus.

Fåglarna sjunger ljuvligt och det är en ständigt pågående kakafoni av drillande. Tranorna har trumpetat och Kanadagässen tutat. De nyss anlända Grågässen pratar med grov och en något upprörd ton.

Det LÅTER Vår, det DOFTAR Vår och det ÄR visst Vår!

Idag är det dessutom tid för "Sommartid" och kvällarna blir ljusare och längre - härligt!

Trolda - with Weekly Report.

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag kan höra ljudet och känna doften...synd bara att inte solen fick hjälpa till att förgylla din vackra vy ännu mer.

Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Man kan inte få allt...=)

Trolda - Tjingeling!

2007-03-25 @ 17:49:01
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback