"Vårbruk"

Den årstid jag finner mest glädjande är utan tvekan VÅREN! Jag får ny energi, det "spritter" i kropp och själ och jag blir glad och lycklig. Dessutom ligger ju hela härliga SOMMAREN där och väntar frampå...

Jag älskar dessutom att vara UTOMHUS och tillbringar mycket tid i Natur och Trädgård när vädret tillåter. Idag på förmiddagen visade sig SOLEN för första gången på länge. Fåglarna stämde genast upp i ljuv symfoni, och jag tror även att växterna fröjdades där i den än så länge kylslagna jorden.

Själv greppade jag KRATTAN i ett försök att rensa upp efter vinterns och stormars påverkan på marken. Många grenar har fallit och en och annan lövhög blev det.

107318-371

Det känns oerhört tillfredsställande att ha börjat att rensa upp lite. Även om mycket återstår att ta itu med. Och det är väl också det som är en del i glädjen av det hela...att det alltid finns MER att göra!?! För VÅREN är lång och ännu återstår många ljuvliga dagar ute i det fria.

Trolda - In the Garden.

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Det syns att du trivs på din vackra tomt. Ha en fortsatt riktigt skön helg.

Postat av: EVA

Jag har varit ute och skottat/föst bort snö idag(eller det var gubben som skottade och jag pekade...hihi )
Tänkte vi skulle kunna vara ute och grilla korv imorrn och då måste snön bort från trädäcket.
Det är ett tag tills vi kan börja kratta...suck !

KRAM EVA

2007-03-10 @ 18:40:09
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Inga M

Oj, har Du sjön så nära Ditt hus? Va läckert!

Du ser verkligen glad ut åt att hålla på i trädgården, förstår att Du ser fram emot våren nu.

2007-03-11 @ 10:26:24
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Tack skall du ha o detsamma till dig! =)

Eva; Men det KOMMER...=D

Inga; Ja , vi bor förnämligt fint här ute...=D Och jag ÄLSKAR att "påta" i trädgården...Och våren!

Trolda - Godförmiddag!

2007-03-11 @ 11:12:56
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback