"Allt är inte guld som glimmar..."

På SÖNDAG är det TRE veckor sedan jag intog min NYA position i tillvaron...Tre veckor av uppackning, organiserande, möblerande och tapetserande. Och drar man runt på 63 (!) lådor TAR det sin lilla tid...Jojomensan, SEXTIOTRE flyttlådor blev det - och det EXKLUSIVE möbler...(Nu var ju inte allt "hårdpackat" direkt, men ändå...=D)

På SÖNDAG är det också ADVENT. Något jag liksom nästan helt negligerat eller iallafall inte TÄNKT på, med tanke på omständigheterna...Men idag kunde jag inte motstå att införskaffa denna GLITTRANDE Julstjärna...Den förgyller liksom tillvaron ett snäpp! =D

image948 
Och tillsammans med lite av mina ÖVRIGA guld-detaljer passar den riktigt fint tycker jag...
image949 
På guldfatet ligger det lite av min älskade KUDD-MOSSA tillsammans med KANELSTÄNGER och några PARADIS-ÄPPLEN... Och ett underbart doftande LJUS...Allt för trivsel och lust...Precis som det skall vara...
image950 
Jag skall naturligtvis försöka pyssla till det lite mer inför ADVENT, men detta känns iallafall som en liten trivsam start inför en av de vackraste helgerna som stundar...Och även om allt som sagt inte är "GULD som glimmar" känns det just nu oerhört lyxigt att kunna njuta av det glimmande och det värmande som färgen GULD sprider...

Trolda - With Golden Eyes...=D


Kommentarer
Postat av: Zassi

Åh vilket mys!! Jag kan känna doften ända hit :) Sia's Cinnamon?
63 flyttlådor?!! Det va inte dåligt :) Men så har du massor med fina prylar oxå! T ex dina ljusstakar på bordet.
Nu ska jag göra räkningarna... Kramar//Z

Postat av: Poppins

Det tar lite tid innan man kommer i ordning efter en flytt. Men vad i hela världen gör du av allt innehåll i 63 flyttkartonger? :)
Ser ut som du kommit väl till rätta och har får tid och ro till att pynta lite.
Ha det bra!
kramar

2007-11-28 @ 22:13:08
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: fia

va fin jul stämming du har där . önskar dig en trevlig torsdag .

2007-11-29 @ 11:24:04
URL: http://ajaxen.blogg.se
Postat av: åsa

Nej men vad kul.. skulle ju önska dig trevlig advent o så är du igång o bloggar igen..
Klokt beslut!=)) vi hörs! / åsa

2007-11-29 @ 12:06:53
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Anonym

63 lådor bär respekt med sig. Jag vågade inte räkna mina så jag vet inte hur många jag hade.
Det är härligt med advent. En sån tjusig julstjärna du har, och så den underbara kuddmossan.
Ha de
kramiz Lily

2007-11-29 @ 19:35:59
Postat av: Trolda

Zassi; Visst är det SIA´s ljus...=D Och doften är bara så LJUVLIG! =D
Poppins; Mitt nya KÖK är begåvat med MÄNGDER av härliga kökssåp...=D Och så har jag TVÅ källarförråd och en VIND...=D Och så var ju allt som sagt inte packat såååå jätte-tajt ;)
Fia; Tack =D Detsamma till dig ! =D
Åsa; Åh, tack =D Och detsamma till dig! Ja, nu är jag igång så smått igen...=D
Lily; Ja, visst blir det LÅDOR när man flyttar...Det vet ju både DU o jag som dessutom älskar prylar...=D

Trolda - med kramar till er alla =D

2007-11-29 @ 20:30:57
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Janne Pettersson

Efter att ha burit 63 flyttlådor så kan du vila upp dig i kön till biljettsläppet för Bruce Springsteens Ullevikonsert... Själv struntar jag nog i Göteborg, men ska se honom i Globen den 10 december.

2007-11-29 @ 22:27:37
URL: http://jannepettersson.blogspot.com
Postat av: Trolda

En god idé...=D Och jag SKA ha biljetter...SÅ ÄR DET. Globen...Det blir ju liksom inte detsamma...=D

Trolda - kram

2007-11-30 @ 07:27:01
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback