Grannsämja...

image951 
Jag konstaterar krasst att MIN stora glädje över det nyinkopplade och fungerande BREDBANDET med tillhörande telefon, knappast bereder de övriga tre hushållen i samma trappuppgång lika stor ysterhet...

Tydligen har DE - alla tre - blivit av med SINA uppkopplingar av telefoni till priset av MIN...(=D) Närmsta grannen deklarerade detta efter endast 5 (!) minuters "ego-surfande" för min del...Hon har verkligen koll på ALLT...

Som NYINFLYTTAD och därmed mån om en fungerande GRANNSÄMJA, vill jag inte utsätta mig för att bli det "SVARTA FÅRET" alldeles omedelbart...(Och jag som hade tänkt att ÄNTLIGEN få botta stereon i helgen...Attans också...=D)

Alltså får jag väl göra en ansträngning i form av PEPPARKAKSBAK eller något liknande. Gå runt med "mössan i hand", bjuda på nygräddat och varmt be om ursäkt...

Telefonin kommer tillbaka till dem i nästa vecka. Och förhoppningsvis inte på bekostnad av MIN.

Jag tycker faktiskt de kan stå ut iallafall...Och hur det nu blir med pepparkakorna får jag se...Just nu känns det bara så FINT att kunna blogga igen - så är det. =D

Trolda - "The Black Sheep"

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Oj..vad spännande. Du får försöka förklara för dina grannar hur skönt det kan vara med en helg utan telefon, jag lovar att de kommer att förstå!!
Skönt att du själv kan ringa och surfa i alla fall.
Pepparkakor gör underverk på de suraste kärringar och gubbar...så det är nog bara sätta igång att baka....men på ICA såg jag att man kan köpa en stor ask för tio kr. Ha en trevlig helg.

2007-11-30 @ 09:31:02
Postat av: Anonym

Vilken tur att du kan surfa och blogga iaf. Jisses, vilka surkanter de finns. Ge dem inte för många pepparkakor bara.
Man måste få leva och "andas" även om man bor i en lägenhet.
Good Luck! :)
Många Lilykramar

2007-11-30 @ 14:17:05
Postat av: annebelle

Åh, är du tillbaka som aktiv bloggare! Välkommen!

Postat av: Zassi

Ojoj... Hur kunde det hända?
*fniss*
Jag tror det blir alldeles lysande om du bjuder på lite pepparkakor! Ha en underbar 1a advent! Kramiz

2007-12-01 @ 12:10:38
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Jag tror jag tar den på ICA...Inte för mycket besvär för sura kärringar här inte...=D
Lily ; Ja, det ÄR så ovant att helt plötsligt ha GRANNAR att ta hänsyn till..Jag som ÄLSKAR hör musik...;) (Men jag spelar liiite högre varje dag...=D)
Annebelle; TACK skall du ha =D
Zassi; Hon har knackat på igen...Telefon FUNGERAR! Och därmed lugnet återställt....=D

Trolda - kramar!

2007-12-01 @ 14:43:10
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Poppins

Oj då. Men det kan väl knappt vara DITT fel? Men du kanske drog ut en annan sladd? :)

2007-12-01 @ 21:56:17
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback