Loppisfynd och Cheesecake

image1201 
Jag var ju på LOPPIS för ett tag sedan och här visar jag nu mitt ANDRA lilla fynd. Det är en lite "småsliten" SMIDESHYLLA jag absolut inte kunde låta bli att införskaffa för en TJUGA =D Den hänger nu i min Hall och pryds för tillfället av dessa attiraljer...Så småningom byter jag troligen ut rekvisitan för något mer passande som det känns, men för NU duger det fint.

Det är HÄRLIGT med LOPPIS-FYND =D
  
Idag skall jag få GÄSTER =D Det är mina UNDERBARA Danska Vänner som kommer på besök, och jag glädjer mig oerhört. Det är längesedan jag träffat dem nu och det är alltid så givande att möta dem. De bor ju annars i det DEJLIGA Danmark och därav blir mötena inte så ofta som man kunde önska. Men idag kommer de alltså förbi en liten sväng och eftersom de är riktiga "Sötsaks-älskare" har jag dagen till ära lagat den mycket goda CHEESE-CAKEN till dessert. Jag har tidigare publicerat receptet för den, men eftersom den är så "HIMLA GÓ" och för att det kanske finns personer där ute som saknar "DEN" efterrätten att servera, kommer här alltså en Favorit i repris...
image1204 
CHEESE-CAKE

1 ask PHILADELPHIAOST 200g
2 dl SOCKER
2 tsk VANILJSOCKER
3 ÄGGULOR
3 dl GRÄDDE
8 DIEGESTIEVEKEX

Smula kexen. Lägg hälften i botten på en form.
Vispa grädden.
Blanda socker,vaniljsocker och philadelphiaost.
Rör i en äggula i taget.
Blanda i den vispade grädden.
Häll blandningen över de smulade kexen i formen,
och strö över resten av de smulade kexen ovanpå.
Frys i minst 4 timmar före servering.

Servera antingen som den är eller gärna som på bilden
med JORDGUBBAR.

Jag är absolut ingen "bakerska" (lagar mycket hellre MAT =D),
men denna efterrätt är så ENKEL att göra och blir så GOD att
jag gärna lagar den och dessutom då känner mig som en riktig
KONDITOR. Till och med en "Konditor-de-luxe" =D

Trolda - "Simply de Luxe" =D

Kommentarer
Postat av: EVA

Åhhh den cheesecaken gör jag ofta och har den i receptboken som "Troldas cheescake" ! Tack för receptet...den är väldigt GOOOD !
***
KRAAAM EVA

Postat av: Poppins

Cheesecake är mannens favorit! Och jag älskar cheesecake också.
Så kul att få danskt vänbesök. Hoppas ni får en riktig trevlig tid med mycket gemyt.
kramar från Poppins

2008-04-16 @ 19:34:11
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: cadial

Grym.

2008-04-16 @ 20:26:00
Postat av: Zassi

Ååh vilken fin liten hylla!! Och bara en tjuga :) Fyndexpert!!

Kakan är supergod :) Har gjort den en gång förut, bra att du tipsade om den igen!

Härligt med långväga besök!
Ha det bäst//Z

2008-04-17 @ 13:43:39
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Vad dejligt med Dina danska vänner på besök! Mums vad gott det ser ut med cheesecake!

2008-04-17 @ 13:45:55
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se
Postat av: Trolda

Eva; Hahaha...Vilken ÄRA att få en Cheesecake dedikerad efter MIG =D Och visst ÄR den god!
Poppins; Det var SÅ dejligt =D Och cheesecake verkar vara Männens Favorit...(och danskar´s - för den tog HELT slut!!! =D)
Cadial; Du har väl alltid varit svag för SÖTT =D
Zassi; Här fyndas det minsann;-) Och visst är det bra att bli påmind om gamla godsaker emellanåt...=D
Pethra; Dejligt i dubbel bemärkelse var det =D
Trolda - kramar =D

2008-04-17 @ 18:02:04
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback