Nya Krukor =D

image1179 
Eftersom jag ÄLSKAR att ha VÄXTER och BLOMMOR omkring mig blir det också en hel del KRUK-INKÖP...För SNYGG förvaring till mina små "Älsklingar" vill jag naturligtvis ha! Och visst gör sig MURGRÖNORNA fantastiskt fint i de nyinförskaffade tunga STEN-KRUKORNA i lite rustik stil!?! ( Och de passar alldeles UTMÄRKT i den pågående ommålningen av mitt kök =D )

Jag har planterat dem direkt i krukan, som i vissa fall kräver lite extra omsorg och tillsyn för att få dem att må riktigt bra, men är man bara noga med att grunda med LECA-KULOR och att använda sig utav en bra JORD får man dubbelt igen...Leca-kulor har ju den funktionen att "dränera" och tillföra luft - så att växtens rotsystem inte står i vatten utan får tillgång till det så viktiga syret. Står den konstant i vatten dör den av syrebrist - så är det. Det är också oerhört viktigt att välja en bra jord! Satsa på en kvalitetsjord som kanske är något dyrare i inköp, men som i gengäld genererar i vackra och långlivade blommor.
image1180 
Visst blev det fint i mitt Köksfönster med de nya krukorna!?! Jag är riktigt nöjd och det känns verkligen som mitt kök börjar "ta form"... Det finns en stor GRODA i samma material och färg till försäljning också...Visst hade väl HAN passat ypperligt där på kanten av den gamla träsoffan...En liten PRINS att pussa på i alla väder...=D Vi får väl se! =D

Trolda - With New Pots...=D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Klart du ska ha grodan/prinsen också ;)
Ha en fortsatt fin lördag!

Postat av: Ruben

Vilka fina krukor. Ser verkligen renessans eller medeltida ut. Var får man tag på sådana?

2008-04-05 @ 18:47:01
URL: http://ruben.tradgardsblogg.se
Postat av: Trolda

Ejmis; Tack...=D och det BLIR nog en liten Prins...;-)
Ruben; Hej o välkommen =D Dem får man tag på på mitt jobb =D Jag arbetar i en blomsteraffär
här i Väst, men leverantören är särskilt märkvärdig eller udda, så besök din lokala blomsteraffär för tips!
Trolda - tjingelingar!

2008-04-05 @ 18:57:48
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Fina krukor Trolda....ha en fantastisk helg!

2008-04-05 @ 20:24:59
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Detsvartataket

Ja dom var fina! Jag älskar också krukor och blommor!
Trevlig helg!

2008-04-05 @ 22:32:04
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Poppins

Det blev jättesnyggt! Och så bra de passar ihop med resten av köket.
Groda att pussa - låter bra. Om inte drömprinsen materialiserar sig i köket så får man i alla fall en söt grodkompis att prata med. :)
kramar från Poppins

2008-04-06 @ 08:39:56
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Lily of the valley

Krukorna är jättefina, helt i min smak.
Ditt kök är jättemysigt, mycket trivsamt.
Vad jag saknar min kökssoffa...

Du har en fantastisk utsikt från ditt kök!
Kan föreställa mig den när den blir grön...

Ha en skön söndag och en härlig ny vecka
kram Lily

2008-04-06 @ 09:39:49
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: tingeling

Det blev jättefint
Jag fick en julros avkompisar i januari och jag uindrar om jag kan plantera ut
den nu kram Tingeling

2008-04-06 @ 10:17:58
URL: http://tingelingtingeling.blogg.se
Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Yep, visst är de =D Och jag önskar dig detsamma,tack =D
Detsvartataket; Visst är det kul med blommor o allt som hör därtill! Trevlig helg till dig också,tack =D
Poppins; Ja det känns lyckat...tack =D Och man kan väl ha TVÅ drömprinsar att pussa på i köket också!?! =D
Lily; Antog att de passade din eminenta smak...=D Och kökssoffan är gnisslig,knarrig,lite skev och vind, och alldeles underbart charmigt trivsam...=DHade ju passat med en i ditt fina kök också! Och jag LÄNGTAR tills min utsikt blir grön...=DHa en underbar söndag!
Tingeling; Jag tycker du skall vänta med att sätta ut den ännu!Låt det bli lite varmare o framför allt mindre blött innan du planterar ut den. Låt den också gärna acklimatisera sig på någon ljus o lite svalare plats så länge så den inte blir totalt chockad över övergången inne/ute...Vattna som vanligt, får inte torka ut helt.
Trolda - kramar till er alla =D

2008-04-06 @ 11:34:19
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback