Söndagsbilden

image1181 
Borta är resterna av förra veckans snö och det känns underbart skönt. Annars är det väl inget direkt väder att strosa runt utomhus i...Det regnar och är grått och lite småruggigt. Perfekt väder för att med gott samvete tillbringa dagen inomhus med lite småpyssel med andra ord =D Och pysslar GÖR jag...Var på "Loppis" igår och gjorde tre härliga FYND som jag försöker arrangera på lämpliga platser =D (Bilder kommer frampå...)

GÅRDAGEN där emot, spenderades förutom "loppis-besöket" mestadels i det fria. Tog cykeln upp till en närliggande liten sjö för att göra en liten inventering av området jag bor i. Riktigt härligt var det att trampa runt i trakten och jag ser stor potential för kommande och trivsamma små "pick-nickar" i det gröna vid lite varmare väder!
image1182 
En liten sjö mitt i skogen...Här planteras det tydligen in så kallad "ädelfisk" några gånger om året och jag kan absolut se mig själv sittandes med metspöt i högsta hugg här...Tyst och stilla var det. Riktigt fridfullt.
image1183 
Nästan lite TROLSK stämning bjöds det på...Här kan man väl mycket väl tänka sig en och annan liten ÄLVA dyka upp fram på småtimmarna...Annars var där faktiskt lite rörelse i form av ett par vackra men ack så skygga GRÅGÄSS, som med alla säkerhet har något bo-bygge på gång bland den vajande vassen.
image1184 
Och på den här bryggan kan jag tänka mig att ligga och lata mig en varm Sommardag framigenom...För att därefter hoppa i och ta ett svalkande härligt dopp. Förhoppningsvis då UTAN allt för många ädelfiskar i krokarna, eller iallafall inte runt benen...

Trolda - With Weekly Report From The Area!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Åh så spännande med loppis-fynd! Jag älskar loppisar =)
Ha en skön söndag!

Postat av: Eivor

Vackra bilder.
Och jag som trodde att Du flyttat till sta´n. :)
Här är också grått idag.
Chansar på att plantera ut penséerna nu.
Ha det gott.
Eivor

2008-04-06 @ 14:58:26
Postat av: Inga M

Ha en trevlig fortsättning på söndagen och jag förstår att Du kan få en bra sommar här också med många fina naturupplevelser.

2008-04-06 @ 17:09:19
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Poppins

Vilken härlig söndag du har haft! Ute i naturen med små rumpnissar lurandes bakom trädstammarna! Och en behaglig cykeltur - långt från det kaos vi såg på TV under eftermiddagen: Flandern runt i regn, hagel och lera...
Många kramar från Poppins

2008-04-06 @ 21:36:33
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Trolda

Ejmis; Ja, visst är det kul med loppisar...=D
Eivor; Inte sta´n Eivor...Trolda skulle inte trivas där! Men HELT utan grannar är jag inte...BORDE gå att sätta ut penséer nu - det ÄR ju trots allt Vår =D
Inga M; Tack för det! Och Naturen lockar som alltid och här FINNS potential =D
Poppins; Visst är det trivsamt att strosa runt i det gröna =D Och jag cyklar nog hellre HÄR då...;-)

Trolda - godmorgon och kramar!

2008-04-07 @ 07:24:57
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Zassi

Åh det ser verkligen trolskt ut :)
Ser fram emot loppisfynden!!

Jösses så fina krukor! Klart en groda skulle passa till det där - Du har så fint i fönstret - jag blir alldeles sjuk!

Härligt fredagsbukett :) Jag brukar oxå köpa nåt litet, inte i fredags dock så jag tror jag ska göra det idag istället!
Måndagkramar//Z

2008-04-07 @ 11:19:32
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: EVA

Vilka fina bilder ! Och så snöfritt ni har det...så är det INTE här ! Kom 15 cm i lördags...suck !!! Men det är snart borta så nu får resten också fara !
***
Ha en underbar start på veckan !
K R A A A M från EVA !!!

2008-04-07 @ 15:30:54
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Trolda

Zassi; Ett loppisfynd publicerat...;-) Och krukorna är jag RIKTIGT nöjd med =D Grodan kommer nog frampå...(finns ju på jobbet - tio av den än så länge...;-)) Härligt att fynda nåt på en MÅNDAG! det är väl egentligen DÅ man behöver det...=D
Eva; Ja jag avundas dig inte snön...Jag vill ha barmark, tussilago o fågelsång nu! Men det KOMMER ju! både hit o till dig =D
Trolda - önskar fin vecka med en kram =D

2008-04-07 @ 17:12:40
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback