Kuddmossa

 
I SKOGEN den sköna och gröna finner man förutom frid, friskhet och frihet också den vackra KUDDMOSSAN. Den är rund, bullig och har just nu vid denna tiden en otroligt vacker djup grön färg. Perfekt till allehanda dekorationer.
 
Eftersom det mesta av mina saker just nu är nedpackat i LÅDOR inför den stundande flytten, får mossan husera i mina KRUKOR tills jag packat upp fler "pyntbara objekt", där mossan kommer att göra sig fint...
  
Men det är inte oävet så här i all sin enkelhet heller, tycker jag. Och den håller sig riktigt bra i krukor där den ju förses med fukt och konstant vattning.

KUDDMOSSA växer inte överallt och är väl ganska sällsynt egentligen. Därför skall man också plocka med varsam hand och inte på något vis skövla i sin väg. Som alltid skall man ha respekt för Moder Natur och ha ett sunt beteende när man vistas i skog och mark.

Trolda - Loves The Forest =D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Är du i flyttartagen igen?

Vart bär det nu iväg?

Postat av: Nina

Tror jag måste ut och kika efter kuddmossa. Var flyttar du?

2008-08-16 @ 15:46:10
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Inga M

Mossan är läcker, man vill ju bara ta på den!

2008-08-17 @ 10:52:08
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh vilka fina bilder. Önskar jag hade dina gröna fingrar då blommor verkligen kan göra en lycklig.



2008-08-17 @ 10:54:51
URL: http://hannawiksten.blogg.se/
Postat av: Poppins

Tänk att bara gå ut och plocka kuddmossa! Så härligt. Förstår varför den kallas för kuddmossa, man vill ju bara låta huvudet vila mot denna mjuka gröna matta.

♥♥♥♥♥ Poppins

2008-08-17 @ 13:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback