Söndagsbilden

 
Veckans "Söndagsbild" ståtar med en övervägande blå Himmel och det är minsann inte något vi är direkt bortskämda med. Det har varit minusgrader hela dagen och Havsviken är belagd med ett tunt lager av is till Sjöfåglarnas stora förtret som därmed får söka sig lite längre ut för att finna öppet vatten. Natten som gick var riktigt kylslagen med ända ned till nio minusgrader och att skrapa rutorna på bilen har blivit till en daglig rutin eftersom det faktiskt varit under noll grader nu i iallafall nästan en veckas tid. Det känns som Vinter och det är ju precis som det SKALL vara vid denna tiden.
 
INOMHUS är det dock varmt och skönt och det doftar ljuvligt av JUL. Hyacinter i full blom - FINNS det en mer underbar doft!?! Ett knippe av egenhändigt plockat Blåbärsris spirar i ljusgröna toner vackert till... 
 
En annan "doftspridare" är GRANEN. Ingen riktig Jul utan Gran...eller iallafall något RIS av något slag. För Barrens doft är också DEN alldeles fantastiskt ljuvlig, och får man sedan hänga lite PYNT i den och tillföra LJUS som lyser upp i Vintermörkret, blir det bara alldeles utomordentligt bra =D
 
Även BORDSKRANSEN sprider väldoft...För att inte tala om GODISET och all underbar FRUKT som bjuds...Ja, Julen är verkligen en doftande högtid och full av MYS. Jag njuter i fulla drag av att få ta del av dess helhet och trivsel.
 
För egen del har det varit min "jobbhelg" under lördagen och söndagen. NU är jag dock LEDIG och skall alldeles strax sätta mig ned vid ett färdigdukat MIDDAGSBORD som den Käre Sambon så rart arrangerat =D På menyn står det FISK och det känns verkligen som ett trevligt alternativ till julmaten som ätits under Helgen.

Trolda - With Weekly Report And During Christmas =D

Kommentarer
Postat av: Lily of the valley

Mysiga bilder! Julen är den finaste helgen av alla!

Budskapet, alla vackra blommor o dofter, alla ljus, all go´mat, alla gotter, stämningen m.m.

Kram Lily

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Vilka härliga bilder! Tittar in lite snabbt och säger hej. Ha det bra! Kram

2008-12-29 @ 08:25:42
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

God fortsättning....och Gott Nytt år...snart!

2008-12-29 @ 10:00:32
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Gokväll på dig! Härligt med blå himmel! Det har även vi haft i några dagar nu, sååå skönt!

Mina hyacinter doftar ljuvligt dom också nu, men tallen är jag lite besviken på! Den vill inte dofta alls! Konstigt....

Vilket härligt rött fruktfat du har!

Kramen!

2008-12-29 @ 19:31:31
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Njut av ledigheten nu när du har jobbat! Själv har jag bara varit lat hela tiden och inte gjort mer än nödvändigt. Nu väntar nyårsafton med matlagning och annat fix. Roligt men det tar sin lilla tid. Vi firar nyår hemma med våra föräldrar - lugnt och skönt. Önskar dig och sambon ett gott nytt år!

kramar från Poppins

2008-12-30 @ 10:20:11
Postat av: Inga M

Kollar Din julfina blogg och vill önska Dig



Ett Gott Nytt År!

2008-12-30 @ 10:58:18
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Julen är min bästa högtid men jag gillar värme dåmår min kropp som bäst.

Fisk är bra och god mat dess värre äter vi det inte såofta hemma hos oss för maken är väldigt allergisk mot bla. fisk Ha det gott kram Tingeling

2008-12-30 @ 13:06:11
Postat av: Lily of the valley

Jag vill önska dig/er ett riktigt Gott Nytt 2009!

Kram Lily

2008-12-30 @ 20:46:42
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Zassi

Nämen har jag inte skrivit här på länge?



Jisös jag som vart in och kollat dina julmysiga bilder!

Och nu ska jag önska ett GOTT NYTT ÅR till dig och guben =D



Ha en alldeles, alldeles UNDERBAR Nyårsafton!!

Kramar till Er båda från oss båda!

2008-12-31 @ 14:19:29
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback