Söndagsbilden

image1107 
Veckans "Söndagsbild" är mulen och grå. Ett från i morse lätt duggregn har nu övergått i ett ihållande ösregn och vinden har tilltagit. Det blåser rejält och mina planterade Penséer på balkongen har därför tagits in inomhus för lite skydd. Annars är det oerhört milt för årstiden och temperaturen har varit uppe på hela nio plusgrader.

Det har varit en riktig "inne-mysar-dag"...Gårdagen bjöd ju på BOWLING i goda Vänners lag och idag har jag efter den insatsen vilat ut ordentligt...Det gick faktiskt hyfsat bra och jag och min lagspelare tog med gemensamma krafter hem segern!  Räknar man individuella insatser hamnade jag på en hedrande tredje plats, något jag är riktigt nöjd med =D

"Inne-mysar-dagen" har annars förutom läsning inneburit två avsnitt av den nyss lånade serien "Morden i Midsomer". Jag gillar de brittiska deckarserierna som visas på teve eller film. Kanske är det den "riktiga" engelska accenten eller de oftast fantastiskt vackra miljöerna som tilltalar extra...Eller så är det "knorren" - upplösningen - på de dramatiska mordgåtorna som lockar...Bra ÄR de iallafall.
image1108 
Och kommissarie Barnaby (John Nettles) är riktigt underhållande och bra som seriens "hjärna" och huvudrollsinnehavare. Kanske blir det ytterligare ett avsnitt lite senare ikväll...Jag får se.
image1109 Jag har hur som helst dryga tio avsnitt till att frottera mig med =D

Trolda - With Weekly Report and With Midsomer Happenings...

Kommentarer
Postat av: atena

ser ut som ett mysigt ställe :)

Postat av: Laijnen

Å du gillar också Morden i midsommer. De är helt suveräna. Hoppas du får en skön filmstund.

Kram Kicki

2008-02-25 @ 15:33:09
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: Janne Pettersson

John Nettles var bäst innan det första Bergerac-avsnittet.

2008-02-25 @ 15:50:51
URL: http://jannepettersson.blogspot.com
Postat av: EVA

Morden i Midsomer hör den svenska sommaren till...hihi ! Jag och äldsta dottern har alltid sett dem tillsammans och nu sen hon flyttade hemifrån, så hörs vi över telefonen under avsnittet !
***
K R A M från EVA!!!

2008-02-26 @ 14:29:57
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Anonym

Köper Midsummerdvd med Kvällsposten varje vecka.
Älskar den serien :D
Har en liten sak till dig
kram Lily

2008-02-26 @ 14:53:42
Postat av: Poppins

Midsommer Murders är mys trots mord och blod... Konstigt men så är det. Jag gillar miljön och så är jag lite svag för John Nettles. Gillar dock de första avsnitten bäst. Och så ska Troy vara med. Hans efterträdare Scott var en ganska tråkig typ.
kramar från Poppins

2008-02-26 @ 21:09:34
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback