Ommålning

Det gamla tunga EK-SKÅPET i sin lite dystra och ganska trista bruna kulör skall fräschas upp...Alltså fram med penslar och färg, på med "målar-kläderna" och SÄTT IGÅNG!
image1028 
Jag gillar skåpet i sig...Det är lagom stort, rymmer en hel del och känns gediget och robust i sin utformning. Men färgen känns som sagt lite trist...Nu är det GRUNDMÅLNING i ett par omgångar som gäller, för att senare förfina det hela i - vad jag tror - vitt. Jag har inte riktigt bestämt mig för definitiv slut-kulör än, men det lutar som sagt åt det vita hållet...Normalt är jag en person som gillar varma färger, men inser det praktiska i att ha en stor möbel i en neutral färg, och istället anpassa den övriga inredningen i varma toner med mindre detaljer, såsom gardiner, kuddar och annat trivsamt pynt.

Jag tycker det är ROLIGT att med enkla medel fixa och förändra i Hemmet. Oftast är det inte så mycket som krävs eller behövs för att få till den där lilla "MYS-KÄNSLAN" som jag allt som oftast eftersträvar och trivs så oerhört bra med. Det kan räcka med en burk färg och en pensel eller ett par nya gardiner med matchande kuddar för att jag skall känna mig nöjd...Och NÖJD tror jag absolut jag skall bli när skåpet så småningom förfärdigas...Jag återkommer med bildbevis! =D

Trolda - Painting...

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Ibland är det SÅ härligt att få måla om tunga mörka möbler i ljusa och fina färger... helt underbart härligt!

Postat av: Trolda

Nina på Johangården; Visst ÄR det! =D
rolda - tjingeling!

2008-01-06 @ 11:58:01
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Vitt blir snyggt Trolda!

2008-01-06 @ 12:11:09
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Det kommer att bli jättesnyggt i vitt! Det är kul att ha något sådant projekt på gång :) Jag måste skaffa mig ett nyttt ;)
ha de bra
kram Lily

2008-01-06 @ 13:07:17
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback