Söndagsbilden

image1042 
"Tjugodag Knut Dansas Julen Ut"...Och visst känns DET helt rätt denna nästan VÅRLIKA januaridag...Med strålande sol, fågelkvitter på hög nivå och närmare TIO (!) plusgrader känns Vintern mycket avlägsen och Våren mer nära. Och borta är de nu - adventsljusstakarna och adventsstjärnorna. Det är så HIMLA mysigt och roligt att vid adventstid sätta upp dem i fönstren, men det bereder MINST lika stor glädje att ta dem ner igen...Och dagen idag känns ytterst passande då ur flera synvinklar.
 
En uppfriskande långpromenad har det också blivit denna söndag. Solen VÄRMDE faktiskt riktigt skönt i det annars nu så vinterbleka "nyllet" =D En härlig känsla.Och längtan efter mer värme sprider sig i sinnet...
image1044 
Jag följde en liten förgrening från "min" å och kom fram till detta lilla porlande vattenfall. Dofterna från våt mylla och det lockande bruset förstärker känslan av kommande ljusare tider...

Jag glädjer mig oerhört åt att vara på "rätt sida året" och att VÅREN återigen är en möjlighet.

Trolda - With Weekly Report.

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Vilken härlig bäck!
Såg jag inte en gullviva blomma där på ängen? Eller inte....

2008-01-13 @ 15:50:40
Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Det tror jag ABSOLUT du gjorde...=D
Trolda - med positiv syn...=D

Postat av: Fru A

Lite skillnad jämfört med hemma hos mig där det är snöstorm och väldigt vitt överallt :D

2008-01-13 @ 16:22:01
URL: http://barnavnorrland.blogg.se
Postat av: Zassi

Vår?! Nämen nu tror jag allt du tar i ;) Här har vi visserligen haft strålande sol, men vintern har ju inte riktigt kommit än. Som sann norrlänning så längtar jag ju faktiskt efter den där riktiga kylan och snön. Men det verkar inte bättre än att vår miljöförstöring gjort att här ute vid Höga Kusten kommer inte mer snö och man får vara glad om det blir 5 minus :( När jag var till mor insåg att jag längtar verkligen efter riktig vinter, sju mil in i landet är det ett helt annat vinterlandskap! Men visst ser även jag fram emot våren - men inte än!!
Jaha.. det är väl den enda skillnaden på oss kustbönor *ler*

Men du så fint ditt ekskåp blev! Och jag gillar verkligen din glasvas med "fusk"orkideen!! Hoppas du hittade en spegel :)
Ha det bäst! kramiz//Z

2008-01-13 @ 18:28:21
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Poppins

Vilken otrolig skillnad från förra veckan när vi såg en söt Trolda i vinterparadiset. Och nu är det vår! Här passerar årstiderna lika snabbt som i Narnia. :)
kramar

2008-01-13 @ 21:04:10
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Trolda

Fru A; Ja det märks att Sverige är ett avlångt land...
Zassi; Jag håller med dig om att man oroas över väderleken och bristen på den. nu ÄR jag ju ingen vintermänniska alls, och tycker därför det är ljuvligt med plusgrader, men visst SKULLE det varit minus o snö. Det var det fasktiskt förr när man var liten...Och NÅGON skillnad måste vi ju ha...=D Spegel införskaffad =D Dock ej ännu på plats...ÖB 149 spänn med "silverguld"ram...=D =D =D
Poppins; Ja här förändras det drastiskt...Nästan oroväckande fort...Men jag glädjs ändock med plusgrader o sol...för Våren är ju bara underbar =D
Trolda - godmorgon o tack =D

2008-01-14 @ 08:43:41
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Lily of the valley

Härliga bilder! En underbar miljö :)
Ha en bra vecka
kram Lily

2008-01-14 @ 17:01:34
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Trolda

Lily; Tack =D Och jag önskar dig en härlig vecka också =D
Trolda - kram

2008-01-14 @ 18:50:52
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback