Vårplantering

VÅRNYHETERNA kommer som på löpande band till min arbetsplats nu...Förutom all underbar BLOMSTERPRAKT är det också pallvis med krukor, prydnadssaker,ljus och sidenblommor som dagligen packas upp. Som "lilla julafton" var dag med andra ord...=D Och med risk för att "förköpa" sig i euforisk impulsanda gäller det att välja ut de saker som känns rätt just nu OCH i framtiden, så man återigen inte står med ett överpyntat hem och lätt skulle kunna ordna en gigantisk "garage-försäljning" av de saker man INTE skulle införskaffat...Idag har jag införskaffat ett, som jag vet, OUMBÄRLIGT konstgjort litet "FÅGELBO". Jag KUNDE bara inte låta bli... Och det ser i stort sett helt autentiskt ut - kanske det till och med BLIR en kläckning i Vår...!?! =D Detta söta lilla rede innebär oanade möjligheter...Här kan man ha ÄGG...Här kan man ha KRUKVÄXTER...FRUKT om man så vill, eller till och med GODIS...Det är bara fantasin som sätter gränser...En INVESTERING helt enkelt!
image1060 
Här har jag i all enkelhet satt i en "Plättar i luften" - Muhelenbeckia, och en spirande Krokus. Lite härlig Kuddmossa fyller ut och ett ägg ger Vårkänsla...Kan man nästan inte ana små NÄBB som skall springa ut i Vårsolens allra första värmande sken...!?! =D
image1061 
Jag är riktigt nöjd med dagens inköp och utom allt tvivel vet jag att det INTE kommer att bli någon "garage-försäljning" av detta lilla rede, utan att det kommer att bli FLITIGT använt till allehanda dekorationer och förnöjsamheter!

Nu blir det FREDAGSMYS med räkor och ett glas vitt vin =D Imorgon kallar plikten i form av arbete...Så är det.

Jag önskar alla BLOGGVÄNNER en underbar helg. Kram!

Trolda - With Spring-feeling...=D

Kommentarer
Postat av: Zassi

Åh så fint!! Med så underbara pryttlar skulle jag oxå kunna jobba lördagar :) (och söndagar)! Här är det ett glas rött, tacos och nu oxå På Spåret. Kanske åldersvarning på den, men jag kan se Lets Dance på söndag :) Todeloo och fredagsKRAMAR! Skål//Z

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Pynta på du Trolda! En riktigt trevlig helg önskas från hufvudstaden.

2008-01-25 @ 20:30:39
Postat av: Lily of the valley

Risken kan finnas att man samlar på sig för mycket om man jobbar på ett sånt ställe som du med massor av fina saker runt omkring sig ;) Men den risken hade jag gärna tagit :D
Jag har tittat på såna fågelbon ett antal gånger. De är superfina :D
Ha en go helg
kram Lily

2008-01-25 @ 21:09:54
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Eivor

Hej,
En sådan våg hade min mamma och min väninna har en också.
Du börjar närma dig påsken redan i din pyntning.
Det var fint (men jag själv vill inte gärna ha mossa inomhus)
:)
Trevlig helg - Eivor

2008-01-26 @ 15:57:38
Postat av: Poppins

Mitt hem är nog snart i behov av en garageutförsäljning. Sedan jag upptäckt Tradera har det kommit hemliga paket flera gånger i veckan. Mannen tycker dock det är lika spännande som jag för jag har ofta glömt vad det är jag har köpt. :) Egentligen gillar jag att ha det lite stramt och enkelt kring mig, men nu är skåpen överfulla...
Men ett sådan litet fågelbo skulle jag nog kunna ha plats med någonstans! Jättesött och passar perfekt hemma hos dig, djurälskare som du är.
kramar från Poppins

2008-01-26 @ 18:33:53
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Poppins

PS Tack för receptet på soppan. På din länk hittade jag även andra goda tips!

2008-01-26 @ 18:35:27
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Trolda

Zassi; Väljer också hellre "på spåret" än dansen...(såklart =D) och det är ingen åldersvarning alls..det handlar ju om INTELLIGENS kära du =D!!!
Slottsträdgårdsmästaren; tusen tack detsamma =D
Lily; jag bara ÄLSKAR små pippibon...=D ha en fin helg du oxå tack =D
Eivor; MIN favorittid ÄR påsken...Just för att den är så mycket VÅR!Som jag älskar över allt annat...Trevlig helg till dig oxå,tack =D
Poppins; Det finns ALLTID plats för ett litet rede här...=D Och tradera är en underbar institution, även om jag aldrig själv faktiskt skickat feter något...men DRÖMT har jag...och fått idéer =D Vad KUL att du i min något begränsade matreceptsblogg kunde finna delikatesser o inspiration =D

trolda - kramar!!!

2008-01-26 @ 19:19:51
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback